Hadi Fayyadh & Yakult Bantu Pesakit Kanser Kanak-Kanak Di Malaysia



KUALA LUMPUR: Pemain muda negara, Hadi Fayadh Abdul Razak bersama syarikat Yakult Malaysia Sdn Bhd menghulurkan bantuan sebanyak RM60,000 kepada kanak-kanak pesakit kanser.

Hadi yang kini beraksi bersama kelab Jepun, Fagiano Okayama menghulurkan sumbangan itu menerusi Persatuan Sokongan Kanser Kanak-Kanak Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia atau CAKNE.

Penyerang berusia 20 tahun itu berharap sumbangan berkenaan dapat membantu meringankan beban di tanggung ibu bapa setiap kanak-kanak terbabit.

"Dalam keadaan sekarang, semua pihak tidak berada dalam situasi senang berikutan pendemik COVID-19. Tambahan pula, tidak lama lagi kita akan menyambut Aidilfitri. Walaupun tidak berada di Malaysia, kanak-kanak yang berada di Malaysia sentiasa dekat di hati saya.

"Bersama Yakult Malaysia, saya sentiasa membabitkan diri dalam program kanak-kanak. Sebelum ini, saya pernah bersama mereka dalam penganjuran klinik bola sepak di seluruh Malaysia," katanya.

Sementara itu, Pengarah Urusan Yakult Malaysia Sdn Bhd, Hiroshi Hamada menyatakan sumbangan berkenaan akan di teruskan selama setahun.

Katanya, ia juga menjadi satu daripada projek tanggungjawab sosial syarikat terbabit.

"Kami memilih CAKNE kerana bersimpati dengan nasib kanak-kanak penghidap kanser. Kami juga sudah membuat perancangan menjalankan program bersama Hadi Fayadh untuk kanak-kanak terbabit pada hujung tahun ini. Ia mungkin dapat menceriakan hati mereka," katanya.

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA