Skip to main content

Ferrari gusarkan Hamilton di Singapura



SINGAPURA 22 Sept. - Pelumba Mercedes, Lewis Hamilton sama sekali tidak menjangkakan Charles Leclerc dari pasukan Ferrari akan meraih petak pertama di negara Republik itu.
Litar Jalanan Marina Bay pada awalnya dijangka tidak sesuai dengan kepantasan Scuderia minggu ini namun Leclerc membuktikan sebaliknya dengan menjadi pelumba terpantas menerusi catatan 1 minit 36.217saat.
Hamilton yang merupakan juara bertahan dan pendahulu kejuaraan dunia perlu mengatasi Leclerc bagi mengelakkan pelumba muda itu meraih kemenangan ketiga berturut-turut.
“Saya tidak tahu di mana Ferrari mendapatkan rentak kerana mereka dijangka tidak mampu beraksi cemerlang di sini.
“Leclerc telah melakukan beberapa pusingan yang berkualiti dan saya memerlukan sesuatu yang istimewa jika mahu mengatasinya.
“Saya hampir, sangat hampir untuk terlanggar dinding di litar ini beberapa kali.
“Saya sangat gembira kerana berada di petak kedua dan saya akan cuba menggugat Ferrari.
“Kami akan menggunakan pendekatan yang agresif,” kata Hamilton yang akan memulakan perlumbaan hari ini.-AGENSI

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA