Aznan Tetap Teruskan 'Berlari' Walaupun Semasa Musim PKP Dengan Menjana Pendapatan



KUALA LUMPUR: Jika Amirul Azhan Aznan berlari di atas padang dalam saingan Liga Malaysia (Liga M), namun ketika Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), pertahanan Perak itu ‘berlari’ menyampaikan pesanan kepada pelanggannya.

Itulah senario yang dihadapi pemain The Bos Gaurus itu ketika saingan Liga M ditangguhkan buat masa ini dan tempoh PKP dimanfaatkan sepenuhnya Amirul untuk membantu perniagaan kedai makan yang diusahakan di Ipoh.

Malah, dia tampak tidak menang tangan dan turut melakukan servis penghantaran makanan kepada pelanggan yang secara tidak langsung memberikan pemasaran kepada kedai makannya yang diberi nama ‘AN 23 Char Kuey Teow’.

Walaupun kedai terbabit sudah dibuka sejak lima tahun lalu, katanya pengalaman kali ini nyata berbeza kerana terpaksa melakukan perniagaan secara pesanan memandangkan restoran perlu ditutup sepanjang PKP.

“Kedai ini sudah dibuka sejak 2015 dan milik ibu, cuma saya bersama menguruskannya tetapi kerana PKP, saya sendiri perlu turun padang melakukan proses mengambil pesanan dan melakukan penghantaran kepada pelanggan.

"Dalam tempoh PKP ini, kami fokus kepada lapan menu utama sahaja berbanding 30 yang kami ada semasa restoran boleh dibuka.

"Alhamdulillah sambutannya tetap menggalakkan walaupun dalam tempoh PKP dan ramai juga pelanggan dalam kalangan peminat Perak yang memudahkan saya melakukan pemasaran dan diharap boleh membantu saya daripada segi jualan," katanya.

Selain kuetiau yang menjadi menu utama Restoran AN 23, tarikan yang lain antaranya nasi goreng kampung, nasi goreng cendawan, nasi goreng pataya banjir, nasi goreng ‘chicken chop’, nasi lemak pandan ayam dan mi kari.

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA