Kenali Bintang Muda Malaysia, Harith Haiqal Yang Bakal Bersinar Suatu Hari Nanti



Dari Santokh Singh hingga Aidil Zafuan, Malaysia selalu dikurniakan kualiti bintang dalam pertahanan dan kini Harith, bintang baru berada di kaki langit.

Cristiano Ronaldo adalah salah satu nama terbesar dalam bola sepak dunia, atau memang nama terbesar. Kerjaya yang telah berlangsung selama 17 tahun dan bermain untuk kelab terbesar di dunia di Manchester United, Real Madrid dan Juventus, tidak hairanlah bahawa dia telah menjadi inspirasi bagi banyak pemain muda yang baru berkembang.

Salah satunya ialah Harith Haiqal, yang dianggap sebagai salah satu bakat muda terulung dalam bola sepak Malaysia, yang masuk ke dalam bola sepak setelah bertahun-tahun menyaksikan idola peminatnya gembira dan bersemangat di seluruh dunia. Berasal dari Klang, pemain berusia 18 tahun itu adalah salah satu pendukung pasukan bawah 18 tahun Malaysia dalam perlumbaan mereka ke tempat kedua di Kejuaraan AFF U18 2019.

“Sudah menjadi impian saya untuk menjadi pemain bola sepak. Semasa saya masih muda, Cristiano Ronaldo adalah orang yang saya kagumi dan dia adalah sebab mengapa saya terpikat dengan bola sepak. Oleh itu, untuk dapat menjadi seorang profesional dan mendapatkan pendapatan itu untuk menolong keluarga saya, ini adalah impian yang menjadi kenyataan, ”kata Harith kepada Goal.

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA