"Tolong Hentikan Kritikan Terhadap Lionel Messi" - Aguero



PENYERANG Manchester City, Sergio Aguero mengakui tidak faham dengan tindakan sesetengah penyokong Argentina yang terus melemparkan kritikan kepada Lionel Messi.

Menurutnya, walaupun Messi belum berjaya membantu Argentina meraih sebarang kejuaraan, namun penyokong tidak boleh terus mengkritik dan perlu melihat kepada komitmen yang telah diberikan oleh bintang Barcelona itu.

"Saya tidak faham kenapa orang mengkritiknya dalam pasukan kebangsaan. Dia seorang yang sentiasa memberikan komitmen dan rela berkorban untuk pasukan negara," katanya.

Messi telah memenangi banyak kejuaraan bersama kelabnya, Barcelona antaranya La Liga, Liga Juara-Juara, Piala Super UEFA dan Piala Kelab Dunia selain dilabel sebagai pemain terbaik dunia.

Bagaimanapun, pemenang enam kali Ballon d'Or itu masih belum merasai kejuaraan bersama pasukan kebangsaan dengan pencapaian terbaiknya sekadar naib juara Piala Dunia 2014 dan Copa America 2015 dan 2016.

Aguero turut menegaskan Messi masih layak untuk terus menyarung jersi kebangsaan walaupun sudah mencapai usia 32 tahun.

"Saya yakin dia akan akan terus berbakti bersama pasukan negara sekiranya khidmat masih diperlukan. Seharusnya penyokong memberikan sokongan bukan kritikan," katanya.

Sementara itu, Aguero masih belum memutuskan mengenai masa depannya di Etihad selepas kontraknya bersama City tamat pada 2021.

"Buat masa sekarang saya hanya berfikir mengenai apa yang akan saya lakukan bersama kelab menghadapi keadaan mencabar ketika wabak covid-19 ini.

"Mungkin juga akan ada sambungan kontrak atau mungkin juga saya ke kelab lain. Apa yang penting adalah menyudahkan saingan liga musim ini dahulu," katanya.

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA