Kpah Sherman Rindu Ingin Beraksi Di Liga Malaysia



ALOR SETAR: Penyerang sensasi Kedah, Kpah Sherman mengakui beliau merindui untuk kembali beraksi di Liga Malaysia (Liga M) yang tertangguh dan mengharapkan usaha bersungguh-sungguh semua pihak dalam membendung penularan wabak COVID-19 yang melanda negara ketika ini.

Beliau yang juga penjaring terbanyak Liga M musim 2019 berkata, amalan pematuhan ditunjukkan semua pihak dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) kini berjalan dengan begitu teratur dan ini memberi harapan baik untuk memerangi pandemik itu.

"Dengan perancangan dan tahap kesungguhan tinggi ditunjukkan semua pihak ketika ini, saya yakin wabak ini dapat dibendung dan kini kita hampir memasuki tiga minggu tempoh PKP sejak ianya bermula bulan lalu.

"Sebagai pemain saya memang rindukan aksi bersama Kedah tambahan pula dari dari luar balkoni kondominium saya nampak Stadium Darul Aman dan ini membangkitkan lagi semangat dan harapan saya setiap hari agar dapat kembali semula beraksi bersama rakan," katanya.

Sherman bagaimanapun mengakui agak janggal apabila inilah kali pertama terpaksa berhadapan latihan sendirian di rumah namun dengan perintah PKP yang melibatkan aspek keselamatan semua pihak, beliau tahu itu adalah pilihan terbaik.

"Seperti juga anda semua, saya juga bosan berkurung seharian di rumah tanpa aktiviti di padang, namun saya cuba aturkan aktiviti sihat seharian bersama adik dan abang saya di rumah dengan meluangkan masa menonton filem dan bermain permainan video.

"Saya juga sentiasa berhubung rakan pemain serta jurulatih bagi memaklumkan perkembangan latihan diri yang dilakukan melalui rakaman video berkaitan latihan di rumah," katanya.

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA