Moura Sukar Mencari Ganti Sekiranya Kane Meninggalkan Tottenham Hotspur



LONDON: Lucas Moura berharap Harry Kane kekal bersama Tottenham Hotspur dan mengakui sukar untuk mencari pengganti kepada penyerang itu sekiranya dia meninggalkan kelab berkenaan.

Kane adalah penjaring ketiga terbanyak Spurs dan menjaringkan sekurang-kurangnya 20 gol dalam empat daripada lima musim terakhir Liga Perdana Inggeris.

Bagaimanapun, timbul spekulasi susulan kenyataan yang dibuat Kane sebelum ini yang mana dia akan meninggalkan Spurs sekiranya masih gagal menjulang trofi kejuaraan bersama kelab itu.

"Sukar untuk bercakap mengenai masa depan kerana ia adalah keputusan peribadi. Saya percaya setiap musim Tottenham mendapat tawaran untuk membeli Kane.

"Bukan saya yang membuat keputusan tetapi sudah pasti saya mahu bermain bersamanya musim depan. Dia pemain yang penting untuk kami dan bukan mudah untuk mencari penggantinya.

"Semua orang tahu dia adalah pemain yang hebat. Dia penting untuk kami, penyerang kami dan menjaringkan gol dalam hampir semua perlawanan. Saya pasti (Jose) Mourinho mahu mengekalkannya," kata Moura.

Moura yang menyertai Spurs pada Januari 2018 turut mempertahankan tindakan pengurus, Mourinho yang dikritik hebat selepas mengadakan latihan di taman awam bersama pemain tengah, Tanguy Ndombele.

"Mourinho sangat mengambil berat mengenai tahap kecergasan kami. Dia sayang bola sepak dan suka menjalani latihan. Jadi, saya fikir dia hanya mahu memastikan semua pemain menjaga tahap kecergasan fizikal masing-masing," katanya. - Agensi

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA