Azamuddin ingin hapuskan JDT




Azamuddin Akil dari Kedah kini bersemangta untuk mengecewakan JDT iaitu bekas pasukannya.

Dengan mata yang ditetapkan pada pingat Piala Malaysia keempat, pemain sayap itu mahu memainkan peranan dalam menewaskan Johor Darul Ta'zim (JDT) di final di Stadium Nasional di Bukit Jalil pada hari Sabtu.

Pemain berusia 34 tahun itu membantu Kedah mengalahkan bekas pasukannya Pahang dalam peraturan gol penyerang selepas perlawanan berakhir 8-8 pada agregat minggu lepas.

Dua pingatnya adalah dari tugasnya dengan Gajah. Dia membantu mereka mengangkat Piala pada tahun 2013 dan 2014.

Dia kini memberi tumpuan kepada JDT, di mana dia memenangi pingat ketiga dalam 2017.

Azamuddin, yang bermain untuk mereka dari tahun 2015 hingga 2017, berkata beliau menikmati masa di Johor, tetapi sekarang kesetiaan dan fokusnya terletak pada Eagles Merah.

"Ia akan menarik untuk bermain menentang pasukan lama saya dan kali ini kepentingannya tinggi," kata bekas pemain antarabangsa itu.

"Saya mempunyai kenangan indah bermain dan memenangi trofi dengan mereka, tetapi saya mahu melakukan double dengan Kedah. Kami memenangi Piala FA beberapa bulan lalu dan kami kini menyasarkan Piala Malaysia.

"Beberapa rakan saya masih bermain dengan JDT tetapi sentimen dan persahabatan akan diketepikan sehingga wisel terakhir."

Ini kali kedua Azamuddin akan menghadapi JDT dalam final Piala Malaysia. Dia adalah pemain penting untuk Pahang pada perlawanan akhir 2014 apabila mereka menewaskan Harimau Selatan 5-3 dalam penalti selepas perlawanan berakhir 2-2 dalam masa peraturan.

Azamuddin berkata JDT akan menjadi pilihan walaupun hanya memenangi Piala sekali berbanding dengan Eagles Merah yang memenanginya lima kali - 1990, 1993, 2007, 2008 dan 2016.

"Sejak akhir 2014, JDT telah berkembang menjadi gergasi Liga M. Mereka pastinya kegemaran berdasarkan rekod baru mereka dan pengalaman mereka bermain di Liga Juara AFC, "kata penduduk tempatan Kuala Lipis.

"Kami adalah golongan yang underdog. Tiada siapa yang menjangkakan kami akan sampai ke perlawanan akhir, tetapi kami mengecewakan Pahang.

"Semoga kami akan memberikan kejutan pada hari Sabtu."

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA