Gerrard pilih siapa untuk Anugerah Ballon D'Or?



Bekas kapten Liverpool, Gerrard berkata Van Dijk harus memenangi anugerah itu setelah 'sempurna dalam setiap perlawanan' dalam perjalanan ke kejayaan Liga Juara-Juara.

Steven Gerrard telah menyokong pemain pertahanan Liverpool, Virgil van Dijk untuk mengalahkan Lionel Messi pada anugerah Ballon d'Or 2019.

Walaupun begitu, bekas kapten Liverpool, Gerrard mengumumkan dirinya sebagai "peminat nombor satu Messi".

Van Dijk telah melepaskan Messi ke Pemain Terbaik UEFA Lelaki Tahun Ini, tetapi dia menduduki tempat kedua kepada bintang Barcelona di Anugerah Terbaik FIFA.

Tetapi ramai yang menyokong pertahanan Liverpool untuk muncul pemenang anugerah tersebut apabila majlis Ballon d'Or diadakan di Paris pada hari Isnin.

Bukan sekadar Gerrard, setelah Van Dijk adalah tonggak utama atau 'jantung' pertahanan Liverpool ketika Reds berarak ke kemenangan Liga Champions dan menduduki tempat kedua di Liga Premier dengan hanya satu mata beza dengan Manchester City.

"Saya adalah peminat nombor satu Messi, pasti saya suka pemain itu, rekod dalam permainannya dari segi bantuan (assist) dan gol. Saya pasti peminat Messi, berkenaan hal itu.

"Tetapi jika anda bercakap tentang konsistensi dari satu pemain lebih setahun, yang memenangi Piala Eropah dan sempurna dalam setiap pertunjukan, itu bermakna anda layak memenangi Ballon d'Or." - kata Gerrard.

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA