KIM SWEE : Pemain 'serba boleh' akan dipilih



Pemain yang boleh bermain dua ke tiga posisi berpeluang untuk dipilih apabila Ong Kim Swee menamakan pemain skuad 20-pemain akhir hari ini.

Jurulatih bawah 20 tahun itu menekankan pentingnya pemain utiliti selepas pasukannya mengalahkan Northern Territory 3-0 dan Western Australia 2-0 dalam perlawanan persahabatan di Stadium MPSJ semalam.

Sebelum pasukan berangkat ke Manila esok, Kim Swee akan membincangkan dengan kakitangannya dalam skuad terakhir.

"Menamakan 20 terakhir akan menjadi satu cabaran tetapi itu satu perkara yang baik. Selepas itu kita harus lebih fokus.

"Saya perlu lihat dari segi keseimbangan dan kedalaman. Saya perlu mengimbangi kedudukan tertentu, dan mereka yang boleh bermain dalam dua kedudukan tiga akan diberi keutamaan.

"Memiliki pemain yang boleh bermain di lebih daripada satu kedudukan adalah satu kelebihan. Saya perlu melihat siapa pemain yang mampu berbuat demikian, "kata Kim Swee.

Syahmi Safari, yang membantu Malaysia mengalahkan Indonesia 2-0 pada hari Selasa, Wan Kuzain Wan Kamal dan Mukhairi Ajmal Mahadi (Perak SEDC) yang berpangkalan di Amerika Syarikat berada di Stadium semalam tetapi tidak bermain.

Kim Swee enggan menjawab pertanyaan sama ada Wan Kuzain yang berusia 21 tahun akan bermain di Sukan Sea.

"Masih ada keputusan mengenai Wan Kuzain kerana esok saya akan memberitahu (media) mengenai keadaannya.

"Semasa latihan, dia menunjukkan persefahaman yang baik tetapi ada beberapa isu yang perlu diselesaikan kerana esok adalah hari terakhir untuk pendaftaran.

"Jika kita boleh memanggilnya, hebat, kalau tidak, kita perlu melupakannya. Tunggu kenyataan rasmi kami esok, "kata Kim Swee.


Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA