Safawi Tidak Ke Sukan SEA



Jurulatih bawah 22 tahun kebangsaan Ong Kim Swee membawa berita yang menjutkan dengan mendedahkan dia tidak akan membawa Safawi Rasid ke Sukan SEA Filipina lewat bulan ini.

Tujuh pemain dari pasukan senior, yang mengalahkan Indonesia 2-0 pada perlawanan sebelum Piala Dunia, melaporkan kepada Kim Swee di Stadium MPSJ di Subang, dengan Safawi menjadi satu-satunya penyerang yang terkenal dan tidak dipilih olehnya.

Tujuh pemain itu adalah Adam Nor Azlin, Dominic Tan, Haziq Nadzli, Syamer Kutty Abba, Akhyar Rashid, Syahmi Safari dan Daniel Amier Norhisham.

Kim Swee berkata keputusan untuk tidak memanggil Safawi, yang menjaringkan gol terhadap Indonesia, dilakukan demi kepentingan terbaik semua.

"Ia keputusan yang sukar untuk saya buat. Safawi sepatutnya berehat kerana dia telah bermain terlalu banyak perlawanan untuk kedua-dua negara dan kelab tahun ini, "kata jurulatih semalam.

"Safawi memerlukan rehat secukupnya kerana kita mempunyai jadual penting tahun depan.

"Saya adalah orang yang membuat keputusan dan Safawi sendiri memahami mengapa dia tidak dipanggil.

"Ia adalah untuk kebaikannya sendiri dan untuk Johor Darul Ta'zim (JDT) dan pasukan kebangsaan. Saya harap semua orang akan faham. "

Kim Swee menambah bahawa ketiadaan Safawi akan menyediakan pemain lain dengan peluang untuk bersinar.

"Jika Safawi berada dalam skuad, ia bermakna peluang terhad untuk pemain penyerang lain."

Pemain berusia 23 tahun itu dan Irfan Zakaria yang berusia 24 tahun merupakan dua pemain lebihan dalam pasukan Kim Swee.

Adam bermain dalam pertahanan manakala Irfan adalah pemain midfielder pertahanan.

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA