Brendan Gan - Hero Malaysia menentang Thailand



Gol dan 'assist' dari pemain tengah Brendan Gan membantu Malaysia mengalahkan Thailand 2-1 dalam Kumpulan G 2022 Kelayakan FIFA Piala Dunia di Stadium Nasional Bukit Jalil di Kuala Lumpur pada hari Khamis.

Chanathip Songkrasin membawa Thailand sebagai pendahulu awal dalam perlawanan itu, tetapi gol dari Gan dan Mohamadou Sumareh menghampakan pemain Thailand dari kumpulan berat ASEAN.

Harimau Malaya didorong oleh kemenangan 1-0 ke atas Tajikistan dalam perlawanan persahabatan pada 9 November lalu, tetapi ia adalah Thailand yang mendahului awal di Stadium Nasional Bukit Jalil.

Penyerang Chiangrai United Ekanit Panya melangkah ke kotak sebelum memotong bola untuk Consadole Sapporo ke depan Chanathip untuk menjaringkan pembuka penjaga gol Selangor Khairulazhan Khalid di minit ketujuh.

Bagaimanapun, permainan itu kembali seri apabila anak buah Tan Cheng Hoe menjaringkan gol penyamaan menerusi midfielder Gan pada minit ke-26 apabila bintang TBG Perak mencungkil dalam lintang dari bintang JDT Syamer Kutty Abba untuk menjadikannya 1-1.

Malaysia tidak berjaya dan menjaringkan gol kemenangan pada separuh masa kedua menerusi Sumareh, tetapi Gan sekali lagi berada di belakang gawang kerana lintasannya yang cukup berat ditandingi oleh pemain sayap kelahiran Gambia pada minit ke-57.

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA