Maradona ke Pahang?



Peminat bola sepak yang teruja bercakap tentang ini selepas berita muncul pada malam Sabtu bahawa legenda bola sepak Argentina Diego Maradona telah ditawarkan oleh Pahang FA untuk melatih pasukan Liga Super mereka untuk musim depan.

Semuanya bermula dengan tweet oleh penulis sukan, Cesar Luis Merlo, sebuah portal bola sepak yang popular di Mexico, Superdeportivo.

Dia menulis bahawa Maradona yang berusia 58 tahun itu telah menerima tawaran 1 juta dolar untuk melatih Pahang selama enam bulan.

"Semalam, Diego Maradona mendapat tawaran 'jutawan' selama enam bulan dari Pahang FC dari Malaysia. Tetapi keputusannya pada masa ini adalah untuk kekal. "

Tweet itu datang sehari selepas Maradona mengumumkan dia berpisah dengan kelab Argentina Gimnasia de La Plata.

Suatu sumber mengesahkan berita itu dengan Timesport dan berkata: "Saya mendengarnya tetapi secara realistik, adakah anda fikir Pahang akan dapat membayarnya untuknya?

"Dia (Maradona) adalah watak yang sukar. Sekiranya mereka dapat memastikannya, mereka akan mampu membayar AS $ 1 juta (RM4.2 juta) sebulan? "

Walau bagaimanapun, menurut laporan terbaru dari Argentina, Maradona telah membuat U-turn dan mengumumkan dia akan tinggal bersama Gimnasia sebagai pengurus mereka.

Dianggap sebagai salah satu pemain bola sepak terbesar sepanjang masa, Maradona menjaringkan gol melawan England dengan tangannya semasa perlawanan Piala Dunia pada tahun 1986, dengan itu memperolehnya sebagai "Tangan Tuhan".

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA