Kenapa Son dilayangkan kad merah?



Liga Perdana menjelaskan mengapa Heung-Min Son ditunjukkan kad merah dan bukannya Serge Aurier berikutan kecederaan kaki Andre Gomes.

Andre Gomes mengalami cedera bawah kaki yang mengerikan selepas berlanggar dengan Serge Aurier dalam seri 1-1 Everton dengan Spurs pada petang Ahad (wakru England).

Walaupun sudah tentu hubungan dengan Aurier yang menyebabkan kecederaan itu, yang menyebabkan kebanyakan orang di stadium kelihatan kecewa, Heung-Min Son telah diberikan kad merah kerana cubaannya mengatasi Gomes sekilas sebelum dia berlanggar dengan Aurier.

Keadaan ini menyebabkan banyak peminat keliru tentang mengapa pemain dari Korea Selatan itu telah diberikan kad merah daripada Aurier, dan hanya beberapa jam selepas perlawanan berakhir, Liga Perdana mengeluarkan kenyataan rasmi dengan penjelasan yang jelas tentang keputusan itu:

"Kad merah untuk Son adalah untuk membahayakan keselamatan seorang pemain yang berlaku sebagai akibat daripada cabaran awalnya."

Perlawanan itu berakhir seri 1-1, dengan Cenk Tosun menjaringkan gol penyamaan lewat dalam perlawanan yang mungkin hanya akan dikenang untuk kegagalan kecederaan yang mengerikan. Pemain Everton menunjukkan sejumlah besar kelas untuk cara mereka menghibur Heung-Min Son berikutan kecederaan itu, dan ia merupakan persembahan yang baik dari segi sukan dari kedua-dua pihak secara umum. Semoga Andre Gomes mempunyai pemulihan yang cepat dan sihat.

Tottenham Hotspur's South Korean striker Son Heung-min, second from left, looks dejected after his involvement in an incident that resulted in an injury to Everton's Portuguese midfielder Andre Gomes during the English Premier League football match between Everton and Tottenham Hotspur at Goodison Park in Liverpool, north west England, Sunday. Reuters-Yonhap

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA