Syed Saddiq : Atlet harus terus fokus!



MENGENAI masalah yang dihadapi oleh para peserta di Sukan SEA Filipina, Menteri Sukan, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman menyeru para atlet Malaysia agar terus fokus tidak kira apa yang berlaku.

Syed Saddiq berkata beliau tidak mahu isu itu digunakan sebagai alasan bagi atlet Malaysia untuk tidak memberikan yang terbaik di kerana laporan mengenai tempat tertentu yang tidak disiapkan tepat pada masanya dan juga masalah penginapan dan logistik.

"Saya telah memberitahu atlet dan jurulatih untuk bersedia untuk sebarang keputusan kerana perkara-perkara ini tidak dapat dicapai," kata Syed Saddiq.

"Maklum balas yang kami terima beberapa bulan lepas, kami telah menyampaikannya kepada penganjur Sukan Sea. Tetapi kita perlu bersedia.

"Kementerian Sukan akan berusaha sebaik mungkin untuk meringankan beban masalah apa saja yang mereka hadapi (atlet dan jurulatih).

"Bagaimanapun, ini tidak boleh digunakan sebagai alasan (untuk atlet tidak melakukan) dan kami tahu apa yang akan kami lakukan.

"Semua negara akan menghadapi masalah yang sama. Kami perlu terus fokus. "

Pasukan dari Thailand, Vietnam, Kemboja dan Timor-Leste telah mengadu tentang pengangkutan, kemudahan, penginapan dan makanan semasa tiba di Manila.

Mengenai isu lain, Saddiq menggesa semua pihak yang terlibat dalam membantu menyiasat dakwaan bahawa penyokong Indonesia diserang oleh peminat Malaysia selepas perlawanan Kelayakan Piala Dunia di Bukit Jalil minggu lalu.

"Saya secara terbuka meminta maaf tetapi saya ingin semua pihak membantu kami dalam siasatan ini.

"Polis berkata mereka belum menerima laporan daripada mangsa tetapi menerima satu daripada pihak ketiga yang tidak dapat tepat seperti akaun mangsa," katanya.

"Saya diberitahu ia tidak berlaku semasa perlawanan di Bukit Jalil tetapi berlaku di Bukit Bintang.

"Saya tidak tahu sama ada ia berkaitan dengan bola sepak tetapi ia masih berlaku.

"Sebaliknya memanjangkan perkara itu, saya lebih suka memohon maaf dan saya sedar mereka mahukan permintaan maaf secara rasmi tetapi jika saya menerima permintaan itu, saya akan menjawab secara rasmi dan semoga kita dapat menyelesaikannya."

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA