Malaysia VS Thailand



Malaysia mengambil pemain top G Kumpulan Thailand dalam pertemuan penting pada perlawanan kelima Piala Dunia FIFA 2022 mereka di Stadium Nasional Bukit Jalil di Kuala Lumpur pada hari Khamis.

Thailand dan Vietnam mendahului kumpulan ASEAN-heavy dengan tujuh mata sementara Uni Emirat Arab (UAE) ketiga dengan enam mata. Malaysia adalah kemenangan keempat dengan tiga mata daripada tiga perlawanan manakala Indonesia tidak mendapat satu mata selepas bermain empat perlawanan.

Sebanyak 40 pasukan dari Asia telah diturunkan ke dalam lapan kumpulan lima pasukan masing-masing untuk pusingan kedua kelayakan yang akan berlangsung sehingga 9 Jun, 2020. Lapan pemenang kumpulan serta empat pelari terbaik akan melayakkan AFC Piala Asia 2023 yang akan diadakan di China serta pusingan ketiga dan terakhir dalam 2022 Kualifikasi Piala Dunia yang dijadualkan bermula pada September 2020.

Kemudian, empat pasukan terbaik dalam pusingan ketiga akan melayakkan diri untuk acara pameran di Qatar manakala pasukan kelima akan mengambil bahagian dalam play-off antara benua. Sementara itu, 24 pasukan terbaik dari pusingan kedua penyertaan bersama akan mengambil bahagian dalam persaingan berasingan untuk menentukan 12 slot tersendiri dalam 24 Piala Asia 2023 yang akan diadakan di PR China.



Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA