Indonesia tidak gentar dengan SNBJ


Indonesia tidak akan terintimidasi oleh Bukit Jalil yang dibanjiri penyokong, tegas jurulatih Yeyen Tumena.

Jurulatih interim Indonesia, Yeyen Tumena berharap dapat memanfaatkan tekanan yang diberikan oleh penonton di Piala Dunia Kumpulan G Piala Asia menentang Malaysia pada hari Selasa.

Semua tiket ke perlawanan di antara kedua-dua pemain roket Asia Tenggara yang akan dimainkan di Stadium Nasional Bukil Jalil, Kuala Lumpur dilaporkan telah dijual, dengan hanya 4,500 tiket yang diperuntukkan kepada penyokong Indonesia.

Yeyen berkeras bahawa tuduhannya akan dapat menyerap tekanan daripada orang ramai dalam perlawanan yang sangat dinanti-nantikan.

"Stadium yang dipenuhi penyokong itu boleh menjadi kelebihan kepada kami, kerana kami di Indonesia biasa bermain di depan orang ramai.

"Ini tidak hanya berlaku semasa perlawanan kebangsaan tetapi juga perlawanan kelab. Tekanan dari penyokong Malaysia hanya akan memberi motivasi kepada pemain kami," kata pelatih berusia 43 tahun itu.

Dia bagaimanapun mahu kedua-dua set peminat untuk menjaga kepala yang sejuk dan mengelakkan sebarang provokasi.

"Saya ingin mengingatkan para peminat terutamanya orang Indonesia bahawa bola sepak adalah persaudaraan. Di mana sahaja kita bermain, persaingan adalah 90 minit, selepas itu kita bersaudara, di mana sahaja kita berada."

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA