Mourinho boss Tottenham yang baru!




Jose Mourinho adalah pengurus Tottenham yang baru.

Bekas bos Chelsea dan Manchester United telah mengambil alih di North London dalam perjanjian tiga tahun setengah selepas Pochettino sensasi dipecat pada petang Selasa.


Mourinho telah keluar kerja sejak meninggalkan United pada bulan Disember, dan wakilnya dipercayai mengadakan rundingan positif dengan Spurs menjelang kedatangan yang dijangkakan.

Tottenham kini berada di tangga ke-14 dalam Liga Perdana Inggeris, dan mengambil alih West Ham pada hujung minggu ini.

Pochettino dipecat selepas permulaan yang teragak-agak untuk musim ini yang dilihat menyaksikan gagasan Spurs sejak menjangkau final Liga Juara-Juara Jun, yang mereka kalah kepada Liverpool.

Kenyataan Spurs dibaca: "Kami gembira untuk mengumumkan pelantikan Jose Mourinho sebagai Ketua Jurulatih pada kontrak yang berjalan hingga akhir musim 2022/23.

"Jose adalah salah satu pengurus yang paling berjaya di dunia yang telah memenangi 25 piala kanan. Dia terkenal dengan kehebatan taktikalnya dan telah mengurus FC Porto, Inter Milan, Chelsea, Real Madrid dan Manchester United.

"Dia telah memenangi gelaran domestik dalam rekod empat negara berbeza (Portugal, England, Itali dan Sepanyol) dan merupakan satu daripada hanya tiga pengurus yang telah memenangi Liga Juara-Juara UEFA dua kali dengan dua klub, FC Porto pada tahun 2004 dan Inter Milan pada tahun 2010 Beliau juga merupakan Juara Liga Perdana tiga kali dengan Chelsea (2005, 2006, 2015). "

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA