BALLON D'OR : MESSI MEMBERI KOMEN TENTANG PENCAPAIAN SADIO MANE



Lionel Messi telah menyokong Sadio Mane dengan mengatakan ia adalah "malu" untuk melihat penyerang Liverpool itu di tempat keempat.

Mane memainkan peranan penting dalam perjalanan Liga Juara-Juara Liverpool, yang merupakan kali yang pertama sejak 2005. Dia juga merupakan sebahagian daripada pasukan Senegal yang tamat sebagai tempat kedua di Piala Negara Afrika 2019.

Daripada 10 teratas calon yang disenarai pendek untuk anugerah Ballon d'Or, empat pemain Liverpool termasuk Virgil van Dijk, yang menduduki tempat kedua di depan Cristiano Ronaldo, Mane di tempat keempat, Mohamed Salah di tempat kelima dan penjaga gawang Alisson Becker di tempat ketujuh .

Messi, yang memenangi anugerah Ballon d'Or pertamanya dalam empat tahun, memenangi trofi keenam dan kini mempunyai lebih satu daripada saingannya, Ronaldo.

"Ia memalukan untuk melihat Mane berakhir di tempat keempat tetapi saya fikir ada banyak pemain hebat tahun ini, sebab itulah sukar untuk memilih pemain tertentu tetapi saya memilih Sadio Mane kerana dia pemain yang saya suka. Mane telah mencapai satu tahun yang luar biasa yang luar biasa bagi seluruh pasukan Liverpool Itulah sebabnya saya memilihnya. Saya ulangi, terdapat banyak pemain yang sangat hebat tahun ini, jadi pilihannya sukar, "Messi, yang juga mengundi Mane untuk pemain terbaik FIFA, berkata dalam temu bual baru-baru ini.

Ballon d'Or adalah upacara anugerah tahunan yang disampaikan oleh Football France, yang diputuskan oleh undi dari wartawan di seluruh dunia, sedangkan anugerah setara FIFA diputuskan dengan hanya input pemain.

Pemenang lima kali Ronaldo, yang telah memaparkan podium Ballon d'Or setiap tahun sejak 2011, menduduki tempat ketiga dalam undi. Ini adalah kali pertama sejak 2010 dia gagal memecah masuk ke peringkat dua.

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA