Lukaku: Ronaldo memberitahu saya Italia adalah tempat paling sukar untuk mencetak gol



Romelu Lukaku telah mendedahkan bahawa Cristiano Ronaldo memberitahunya bahawa Itali adalah liga yang paling hebat dalam pertahanan di dunia.

Lukaku memberitahu New York Times: "Dia memberitahu saya ini adalah liga pertahanan paling sukar di dunia.

"Dia berkata dia menjaringkan gol di mana-mana, tetapi ini adalah tempat yang paling sukar untuk melakukannya, dan jika Cristiano Ronaldo menganggapnya sukar, maka ia pasti sukar.

"Bola sepak adalah lebih sengit di sana, tetapi di sini semuanya adalah corak permainan."

Bekas penyerang Manchester United itu bergerak musim panas dan sejak itu menjaringkan 10 gol setakat musim ini.

Lukaku mengadu bahawa dia dan Paul Pogba dipertanggungjawabkan untuk perjuangan mantan kelabnya.

Walaupun mencetak 42 gol, dia berkata: "Ia sentiasa 'Ya, tapi ..' terus dari awal.

"Saya menjaringkan gol melawan Real Madrid di Piala Super Eropah tetapi terlepas peluang itu: 'Tapi dia merindukannya.' Saya menjaringkan gol ke atas West Ham dalam perlawanan Liga Perdana Inggeris saya: 'Ya, tapi ...'

"Sejak itu, saya mula tertanya-tanya bagaimana ia akan pergi. Satu tahun di United dihapuskan lapan tahun sebelum itu [Paul Pogba dan saya] dipersalahkan kerana kejatuhan Manchester United."

Inter top Serie A sekarang bahawa musim sejuk telah bermula di Itali, dan mereka akan kembali pada 6 Januari


Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA