Ilkay Gundogan mendedahkan sebab kehilangan rentak & bagaimana pasukan Pep Guardiola dapat kembali ke landasan



Ilkay Gundogan mengakui Manchester City telah kehilangan tumpuan tetapi telah mencabar rakan sepasukannya untuk kembali ke tahap terbaik.

Harapan City untuk memenangi gelaran Liga Perdana berturut-turut ketiga sudah kelihatan runtuh selepas jatuh 14 mata di belakang pendahulu Liverpool.

Kehilangan derby Sabtu ke Manchester United telah menjadi kekalahan keempat dalam kempen liga mereka, satu kebangkitan yang tidak masuk akal untuk pasukan yang mencatatkan 198 mata dalam kejayaan tajuk belakang mereka pada 2018 dan 2019.

Pemain tengah Gundogan berkata: "Saya fikir ia adalah perkara biasa yang kami akan melalui tempoh ini tetapi satu-satunya jalan keluar adalah untuk bersama dan cuba kembali kepada apa yang telah kami lakukan pada masa lalu.

"Setiap pemain tunggal harus bertanggungjawab untuk mencapai tahap terbaiknya. Semakin cepat kita dapat melakukan itu lebih cepat kita akan berjaya lagi. Ia satu cabaran dan kita perlu menerimanya.

"Secara umum, dalam kehidupan, jika anda berjaya dan telah memenangi begitu banyak perkara, terkadang anda kehilangan tumpuan sepanjang tempoh itu.

"Tetapi kekalahan lebih banyak anda semakin banyak anda menyedari bahawa itu bukanlah cara yang anda mahu berakhir dan anda mahu memperbaiki lagi dan sampai ke tahap yang anda.

"Ia kini menjadi cabaran untuk melantun semula secepat mungkin."

Gundogan bercakap pada sidang akhbar di Croatia menjelang perlawanan Liga Juara-Juara Kumpulan C hari Rabu menentang Dinamo Zagreb.

Tekanan di luar City di Stadium Maksimir telah mendapat kedudukan mereka di tempat terakhir 16 dan tempat teratas dalam kumpulan.

Cabaran akan datang untuk City apabila peringkat kalah mati bermula untuk mencuba dominasi domestik mereka dalam beberapa tahun terakhir ke peringkat Eropah.

"Memenangi gelaran domestik tidak menjamin memenangi Liga Juara-Juara," kata Gundogan.

"Liga Juara-Juara adalah penyelesaian yang sangat berbeza berbanding dengan Liga Perdana. Ia sangat sukar untuk melalui peringkat kumpulan dan peringkat kalah mati semakin sukar dan sukar.

"Ia sesuatu yang kami target tetapi juga sesuatu yang sukar dicapai. Kami akan mencuba yang terbaik dan melihat sejauh mana kami datang musim ini. "

City perlu mengubah kedua pertahanan tengah mereka daripada kekalahan derby dengan John Stones menolak kecederaan hamstring dan Fernandinho digantung.

Eric Garcia, 18, bersedia untuk memulakan bersama Nicolas Otamendi dan Phil Foden yang berusia 19 tahun juga akan mendapat peluang dengan David Silva yang tidak hadir dalam kecederaan. Sergio Aguero masih keluar dengan masalah pangkal paha.



Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA