Harimau Muda benam Timor Leste!



MANILA: Malaysia mencatat kemenangan pertama mereka di Sukan SEA dengan mengatasi Timor Leste 4-0 dalam perlawanan Kumpulan A hari Isnin untuk memastikan harapan separuh akhir mereka kekal dalam kejohanan.

Walaupun ramai yang mengharapkan rakyat Malaysia untuk menguasai keruntuhan itu, ia adalah Timor Leste yang mencipta peluang yang lebih banyak tetapi kekurangan penamat.

Malaysia mesti mengalahkan Kemboja pada perlawanan terakhir mereka esok dan berharap hasil yang sama antara Timor Leste dan Filipina akan pergi ke tempat keempat.

Myanmar menjamin tempat separuh akhir mereka sebagai juara kumpulan pada 10 mata ketika mereka menewaskan Kemboja 2-1.

Jurulatih Ong Kim Swee memilih untuk menyerang gol mencari gol dan hanya mengambil masa lima minit untuk memimpin apabila pemain pertahanan Timor Leste, Filomena Costa melepas bola ke gawangnya sendiri di dalam kotaknya.

Malaysia kemudian menyematkan Timor Leste dalam separuh mereka sendiri untuk tempoh yang panjang dengan Syahmi Safari, Hadi Fayyadh Razak dan Faisal Abdul Halim semua membuang peluang yang baik.

Bagaimanapun, Hadi Fayyadh membuat kesilapan kedua ketika dia memandu bola, melepaskan pasang Syahmi Safari, melepasi penjaga gawang Timor Leste, Fagio Pereira pada minit ke-35.

Hadi Fayyadh kemudian menambah gol ketiga ketika dia menjaringkan gol setelah pemain awal Faisal memukul pos pada minit ke-43.

Selepas bernafas, Akhyar Rashid datang untuk Faisal dan disumbangkan dengan menukar laluan R. Kogileswaran pada minit ke-81.

Timor Leste telah giat dalam tempoh yang panjang pada babak kedua dan mungkin menjaringkan beberapa gol tetapi tidak membuat peluang mereka dikira.

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA