Pep Guardiola mengatakan dia tidak akan menandatangani mana-mana pemain dalam jendela pemindahan Januari



MANCHESTER: Pep Guardiola mengatakan dia tidak akan melakukan percubaan pada Januari untuk menghidupkan kembali kekayaan Manchester City yang menjaringkan gol kejuaraan Liga Perdana walaupun terdapat jurang yang menguap kepada pemimpin Liverpool.

Juara, di tempat ketiga dan mengejar lelaki Jurgen Klopp dengan 11 mata selepas 14 perlawanan, melawat Burnley pada hari Selasa.

City telah melakukan tujuh perlawanan tanpa kunci bersih, yang dikatakan Guardiola tidak "cukup baik" dan kelab itu dikaitkan dengan bek Leicester City, Caglar Soyuncu.

Tetapi dia bermain idea untuk membeli pusat belakang apabila jendela perpindahan dibuka semula bulan depan.

Sebaliknya dia akan menaruh kepercayaannya kepada Fernandinho dan menanti kedatangan Aymeric Laporte setelah ketiadaan panjang dengan kecederaan lutut.

Ditanya apakah strategi pemindahan City telah berubah, Guardiola berkata: "Tidak. Saya tidak mahu mana-mana pemain pada Januari.

"Jika kita tidak boleh melakukannya pada musim panas, kita tidak boleh buat pada bulan Januari. Apabila mereka datang untuk peluang yang luar biasa pada bulan Januari untuk empat, lima, enam tahun akan datang, mungkin kita boleh memikirkannya, tetapi itu tidak mungkin.

"Biasanya pemain yang kami fikir akan menarik untuk menambah sesuatu untuk skuad kami, mereka tidak akan menjual."

Sejak kehilangan Laporte pada bulan Ogos, dan setelah keluar dari kapten Vincent Kompany, Guardiola telah mengerahkan Fernandinho, biasanya seorang pemain tengah, dalam pertahanan.

Dan dia akan berpaling ke Brazil lagi di Turf Moor walaupun pendekatan langsung tuan rumah dan ancaman udara dan fizikal pasangan forward Burnley Ashley Barnes dan Chris Wood.

"Fernandinho bukanlah sebab kita menang atau kalah. Apabila kami mengalahkan Chelsea, semua orang mengatakan betapa hebatnya Fernandinho, "kata Guardiola.

"Apabila kami tidak menang, Fernandinho. Ia akan menjadi keputusan saya. Saya suka dia dalam kedudukan itu kerana membina untuk puasa, untuk bola panjang, banyak perkara. "

City akan tanpa Ilkay Gundogan yang ditangguhkan di bahagian tengah dan penyerang Sergio Aguero, pencabar gol di Burnley musim lalu, dengan kecederaan paha yang juga akan mengalahkannya dari derby Manchester pada hari Sabtu.

City telah memenangi hanya satu daripada lima perlawanan terakhir mereka dalam semua pertandingan tetapi pertahanan England John Stones percaya para pemimpin Liverpool kini akan menghadapi tekanan tambahan untuk kekal di puncak.

"Sukar untuk keluar di depan dan kadang-kadang anda mungkin berpuas hati dan tidak melakukan perkara yang perlu anda lakukan. Itulah apabila anda boleh tergelincir, "katanya.

"Kami meletakkan tekanan yang sihat di bahu kami untuk mengatakan bahawa kami boleh mencapai ini, dan kami boleh mencatat mata dan menutup jurang. Kami masih menjadi juara dan kita sepatutnya mempunyai keangkuhan yang sihat mengenainya. "- AFP

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA