Mengejar Liverpool 'terlalu sukar' sekarang, kata Sergio Aguero



MANCHESTER: Penyerang Manchester City, Sergio Aguero percaya jurang 14 mata di antara juara bertahan dan pendahulu Liga Perdana Inggeris, Liverpool "terlalu sukar" untuk mengejar dan mengatakan bahawa City perlu menumpukan semata-mata sekurang-kurangnya untuk menamatkan di tangga ke-4 liga.

"Sekarang, Liverpool terlalu sukar. Kami perlu fokus hanya pada kemenangan kerana kita perlu bermain Liga Juara-Juara musim depan. Kita perlu bermain dengan cara yang sama dan melihat apa yang berlaku, "kata penjaring gol terbanyak sepanjang hari, Argentina.

City mengalahkan Sheffield United 2-0 di Stadium Etihad pada hari Ahad tetapi kekal jauh dari Liverpool, yang mempunyai permainan tambahan. Jurgen Klopp tidak terkalahkan sebelum ini mengalahkan Wolverhampton Wanderers 1-0 di Anfield.

Pep Guardiola, pengurus City, enggan menyatakan perlumbaan tangga pertama ini telah berakhir tetapi berulang kali mengulangi pandangannya bahawa tidak ada gunanya membincangkan isu itu.

"Ia tidak realistik untuk memikirkannya. Apabila pasukan mempunyai nombor yang ada di Liverpool, mengapa kita harus memikirkannya, ketika kita berusia 14 atau 17 tahun? "Katanya.

"(Kita perlu) mempersiapkan, bermain baik, lebih baik, sedekat mungkin, bermain kalah mati (pertandingan cawan) dan bersiap untuk musim depan. Musim depan akan berada di sini dan diharapkan kami dapat melakukan lebih baik. "

Ditanya sama ada ia kini sukar selepas dua tahun memenangi kejuaraan untuk memotivasi pasukannya untuk gol yang lebih sederhana untuk layak ke Liga Juara-Juara, Guardiola berkata: "Motivasi terbaik adalah untuk mencuba untuk bermain dengan baik, menang perlawanan, itu yang terbaik."

Pep tidak dapat menentang motif utama dalam senarai perlawanan Liga Perdana, yang menyaksikan pasukannya bermain di Wolves pada hari Jumaat sebelum beraksi 48 jam kemudian.

City akan beraksi pada hari Tahun Baru ketika mereka menjadi tuan rumah kepada pasukan Carlo Ancelotti iaitu Everton di Etihad.

"Sekarang, saya mesti mengucapkan terima kasih kepada Liga Perdana kerana memberikan kami tiga hari untuk perlawanan seterusnya. Kami menghargainya, "katanya.

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA