Liverpool tidak akan biarkan peluang kejuaraan, kata Lallana



LIVERPOOL: Pendahulu Liga Perdana Liverpool bertekad untuk tidak membiarkan kepuasan berpura-pura memburu gelaran liga domestik pertama dalam tempoh 30 tahun, kata midfielder, Adam Lallana.

Kelab Merseyside berada di 55 mata dengan 19 permainan tersisa untuk bermain, 13 mata di tempat kedua di Leicester City dan 14 di depan juara bertahan Manchester City, yang kedua-duanya bermain lebih banyak.

Liverpool hanya menjadi pasukan ketiga yang tidak terkalahkan dalam 50 perlawanan berturut-turut dalam tangga utama Inggeris apabila mereka mengalahkan Wolverhampton Wanderers 1-0 pada Ahad dan Lallana berkata ia akan lebih sama pada tahun 2020.

"Kami mahu mengekalkan borang yang akan masuk Tahun Baru dan memastikan Anfield sebagai kubu," kata Lallana kepada laman web kelab itu. "Kami tidak boleh mengambil kaki kami dari gas."

Kebanyakan penganalisis sudah menganggap Liverpool sebagai juara dalam menunggu, sementara Manchester City, Sergio Aguero berkata minggu ini sukar untuk mencabut defisit.

Tetapi Lallana mengatakan pasukannya tidak jauh ke depan dan fokus sepenuhnya pada perlawanan liga Khamis menentang Sheffield United dan perlawanan Piala FA Ahad menentang Everton.

"Kami mempunyai beberapa perlawanan besar di rumah pada minggu depan - Sheffield United, yang mempunyai musim yang hebat, dan kemudian derby di Piala," katanya.

Midfielder Xherdan Shaqiri merindui permainan Wolves dengan masalah hamstring dan pengurus Jurgen Klopp berkata pemain antarabangsa Switzerland itu boleh keluar selama 10 hari.

"Shaqiri sepatutnya bermula tetapi ... dia merasakan sedikit hamstring," kata Klopp. "Sekarang dia keluar, tidak lama tetapi mungkin seminggu atau 10 hari."

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA