Barcelona & Real Madrid tersingkir dari Copa del Rey




Real Madrid dan Barcelona keluar dari Copa del Rey pada tarikh yang sama untuk kali pertama sejak 1955 selepas kekalahan kejutan.

Gergasi La Liga Madrid dan Barca kedua-dua terhempas di peringkat suku akhir pada Ahad (AEDT), yang dikagumi oleh pasangan Basque Real Sociedad dan Athletic Bilbao.

Madrid unggul 4-3 dengan melawat Sociedad di Santiago Bernabeu, sementara Barca yang menjadi pelari Barca untuk enam musim berturut-turut - mengakui gol pada minit ke-93 dengan kehilangan 1-0 ke Athletic.

Ini adalah kali pertama dalam 65 tahun Madrid dan Barca telah dihapuskan pada hari yang sama - pasangan yang digulingkan oleh Sevilla dan Athletic pada separuh akhir 1955.
Pemimpin La Liga Madrid dan Barca kini akan memberi perhatian kepada liga dan penghormatan Liga Juara-Juara.
Madrid - tiga mata di atas La Liga - menghadapi Manchester City di Liga Juara-Juara 16 tahun lalu, sementara Barca bertemu Napoli.
"Ini adalah Copa baru," kata pemain tengah Barcelona, ​​Sergio Busquets. "Kami bermain satu perlawanan, jauh dari rumah, dan dalam satu perlawanan anda dihilangkan."
Real Sociedad menamatkan 21 perlawanan tanpa kalah di Madrid dengan kemenangan di Santiago Bernabéu untuk mencapai separuh akhir untuk pertama kalinya dalam enam tahun.
Athletic melepasi Barcelona berkat pemenang Iñaki Williams tiga minit ke dalam babak penyisihan babak kedua, menambah perjuangan kelab sejak memecat jurulatih Ernesto Valverde dan menggantikannya dengan Quique Setién.

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA