Penyerang Man Utd Marcus Rashford mungkin terlepas Euro 2020



Dalam kempen turun naik di Old Trafford, persembahan dan gol berusia 22 tahun itu merupakan salah satu daripada kesan utama.

Tetapi akhir yang baik untuk tahun ini telah diikuti dengan permulaan yang hebat hingga 2020.

Solskjaer pada mulanya menjangkakan Rashford akan terlepas selama enam minggu dengan patah tekanan dua kali ganda kepada punggungnya yang kekal dalam pemutaran Piala FA bulan lalu melawan Wolves.

Walau bagaimanapun, pengurus United mengakui ke depan England boleh terlepas sepanjang musim ini - dan mungkin juga kejuaraan Eropah musim panas ini.

"Saya berharap dia bermain musim ini tetapi ia hanya akan menyentuh dan pergi ke arah akhir," kata Solskjaer sebelum menjuarai Liga Europa malam terakhir 32 di Kelab Brugge.

"Ia memerlukan masa. Saya bukan seorang doktor, tapi jelas saya berharap dia akan pulih lebih cepat daripada yang sebenarnya kelihatan seperti dia akan keluar untuk - jadi, beberapa bulan lagi pasti. "

Ditanya sama ada dia akan berisiko kehilangan Euro 2020, Solskjaer berkata: "Baiklah, saya berharap dia bermain sebelum itu tetapi kami tidak pasti, jadi jika dia tidak cukup, dia tidak akan pergi."

Dengan kapten Harry Kane juga cedera, pembaruan Solskjaer akan menjadi perkara terakhir pengurus England Gareth Southgate ingin mendengar. Berita itu juga merupakan satu pukulan bagi pasukan United yang masih memburu kejayaan Liga Juara-Juara dan Liga Europa, serta berjuang untuk tempat Liga Juara-Juara.

Rashford yakin dapat "kembali sebelum musim berakhir" selepas mengekalkan kecederaan dalam kemenangan Piala FA pada Wolves, hanya beberapa hari selepas menentang Norwich City dengan aduan kembali. Ditanya sama ada terdapat kemunduran, Solskjaer berkata: "Dia mempunyai imbasan dan mungkin lebih parah, patah itu daripada apa yang kita harapkan dan dijangka kerana dia merasa baik beberapa hari sebelum itu.

"Ia hanya mengambil masa untuk pulih. Tetapi apabila dia pulih, apabila dia sembuh, dia akan lebih kuat untuk itu, jadi penting bahawa kita tidak tergesa-gesa dia. Dan kita tidak akan berbuat demikian. "

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA