JDT bersedia untuk memenangi anugerah Asia



Juara Liga Super enam kali, Johor Darul Ta'zim (JDT) berada di kedudukan yang baik untuk memenangi anugerah Kelab Piala AFC.

Anugerah yang dianjurkan oleh Gabungan Bola Sepak Asia (AFC), akan melihat peminat di seluruh dunia mengundi secara online untuk menentukan pemenang.

Berdasarkan pengundian setakat ini di laman web AFC, Harimau Selatan jauh mendahului empat pasukan lain.

Sehingga pukul 5 petang semalam, JDT mengetuai 83 peratus daripada 48,719 undi.

Saingan terdekat kelab Malaysia ialah Kelab Angkatan Udara Iraq, yang mendapat 13 peratus undi.

Kelab Kuwait Qadsia SC berada di tempat ketiga dengan dua peratus undian manakala satu peratus masing-masing adalah Kuwait SC dan Al Ahed Lubnan.

Pengundian berakhir pada hari Ahad.

JDT membuat markah mereka pada bola sepak Asia apabila mereka mencipta sejarah dengan menjadi pasukan pertama dari Asia Tenggara untuk memenangi Piala AFC pada tahun 2015.

AFC berkata: "Dekad yang lalu telah menunjukkan pertumbuhan dan evolusi bola sepak Asia yang tidak pernah berlaku sebelum ini, seperti yang ditunjukkan dalam Piala AFC.

"Dari 31 pasukan yang mengambil bahagian dalam edisi 2010 ke 43 dalam kejohanan 2019, Piala AFC terus menggemari peminat di seluruh dunia."

Dalam mengundang peminat untuk memutuskan kelab Asia pada dekad ini, AFC berkata: "Dalam tempoh 10 tahun yang lalu, terdapat beberapa pasukan terkenal yang telah bangkit dan kami mengkaji mereka dan pencapaian mereka."

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA