Pemenang anugerah Puskas Faiz Subri membuat kemunculan semula



KUALA LUMPUR: Bekas pemenang Puskas Faiz Subri tidak lagi menjual minyak wangi untuk hidup.

Pemain berusia 33 tahun itu telah kembali ke bola sepak selepas ketiadaan sepanjang tahun.

Dan dia membuat pulangan yang menderu dengan menjaringkan gol untuk Perlis 'NLFC-Mahsa pada perlawanan kelayakan Piala FA Ahad lalu.

Kemenangan 2-0 ke atas Kerteh FC Terengganu adalah perlawanan persahabatan pertamanya sejak meninggalkan Pulau Pinang pada 2018.

Walaupun gol ke depan pada minit ke-80 itu tidak semestinya sebagai mogok fizik yang memenanginya sebagai anugerah Puskas 2016, pemain berusia 33 tahun itu gembira dapat kembali ke permainan sekali lagi.

Faiz akan menampilkan kelabnya yang berpejabat di Perlis di Liga M3 tahun ini.

"Menjaring gol dalam perlawanan kompetitif pertama saya selepas 12 bulan adalah satu usaha yang hebat.

"Saya belum sempurna. Saya tidak dapat menanggung prestasi saya dalam perlawanan itu.

"Keutamaan saya adalah untuk mendapatkan semula sentuhan saya dan dari sana, saya akan cuba menjaringkan gol sebanyak mungkin untuk pasukan saya," kata Faiz.

Selepas meninggalkan Pulau Pinang, Faiz menjual minyak wangi untuk menambah pendapatannya berikutan pengalaman buruk di Perlis. Beliau menyertai Perlis untuk musim 2019 tetapi meninggalkan selepas gagal menyelesaikan gaji.

NLFC akan menghadapi saingan Liga M3 Harini KS FC pada pusingan pertama Piala FA.

"Kami tidak berada pada tahap terbaik. Terdapat kawasan yang masih perlu kita kerjakan. Saya percaya kami mempunyai peluang 50 peratus menewaskan Harini, "katanya.

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA