Cheng Hoe tidak mahu pemain yang pentingkan diri sendiri



Tidak mengapa selagi dia bukan pencari kemuliaan atau pemain mementingkan diri sendiri.

Itulah pendirian jurulatih kebangsaan, Tan Cheng Hoe di Liridon Krasniqi, Johor Darul Ta'zim (JDT) menggantikan Brendan Gan Selangor dalam pasukan Harimau Malaya untuk kelayakan Piala Dunia.

Midfielder Gan tidak dapat beraksi untuk pasukan kebangsaan melawan United Arab Emirates (UAE) pada 26 Mac kerana dua kad kuning.

Walaupun Cheng Hoe mengakui bahawa Gan telah cemerlang, apa yang lebih penting adalah keupayaannya untuk bekerja untuk pasukan.

"Kami akan terlepas Brendan kerana dia bermain dengan baik, dan berharap yang lain yang menggantikannya dapat memberi sedikit kedalaman dan impak kepada pasukan.

"Brendan sangat berbeza berbanding dengan Krasniqi.

"Mereka masing-masing mempunyai gaya bermain mereka sendiri tetapi objektif paling penting adalah untuk bermain dengan taktik pasukan.

"Mereka juga pemain box-to-box, dan sebagai jurulatih saya merasa sangat sukar untuk membandingkannya.

"Tetapi seperti apa yang saya sebutkan tadi, saya mahu mereka mempunyai kerja berpasukan dan disiplin. Itulah kehendak muktamad. "

Berikutan perpindahan Matthew Davies ke JDT dari Pahang, Cheng Hoe tidak menafikan hakikat bahawa majoriti pemain kebangsaannya akan terdiri daripada pemain Harimau Selatan.

Cheng Hoe melihat ini sebagai perkara yang positif.

"Saya fikir dengan tiga perempat daripada skuad yang berasal dari JDT, mereka akan membina pemahaman dan kimia yang wujud akibat latihan bersama minggu demi minggu."

Malaysia akan memainkan Bahrain dalam persahabatan antarabangsa pada 22 Mac sebelum mereka menuju ke Stadium Al Maktoum di Dubai untuk bertemu UAE.

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA