Bekas pengurus Man United menghantar amaran kepada Liverpool FC



David Moyes berkata Liverpool FC adalah pasukan yang akan mengalahkan Liga Perdana Inggeris.

The Reds telah mendahului di tangga teratas liga Liga Perdana dengan kemenangan 24 besar dan satu seri dalam 25 perlawanan pembukaan musim 2019-20 mereka.

Liverpool FC mampu kehilangan tujuh perlawanan dan masih memenangi gelaran Liga Perdana buat kali pertama seperti kedudukan mereka di puncak meja.

Perlawanan Merseyside 2-0 di Moyes 'West Ham United bulan lalu bermakna Liverpool FC menjadi pasukan Liga Perdana pertama yang mengalahkan semua lawan mereka dalam musim yang sama dalam 24 perlawanan.

Moyes dilantik sebagai pengganti Sir Alex Ferguson di Manchester United pada tahun 2013 selepas skuad Scotland melangkah berikutan gelaran Liga Perdana ke-13.

Bekas bos Everton berlangsung kurang dari 12 bulan dalam peranan sebagai lawan Manchester United menikmati peluang untuk mengalahkan kelab Liga Perdana yang paling berjaya dan mempercepatkan kematian mereka.

Bercakap pada persidangan media sebelum pertandingan West Ham bertarung melawan Manchester City, Moyes memberi amaran kepada Liverpool FC bahawa setiap pasukan Liga Perdana akan bersenjata untuk kulit kepala mereka.

"Orang akan keluar untuk mencuba dan mengalahkan Liverpool. Itulah yang berlaku dalam bola sepak. Ini berlaku banyak pada masa saya di Manchester United, semua orang di luar sana cuba mengalahkan Manchester United dan pasukannya bertambah baik, "kata Moyes.

"Saya berkata pada hari yang lain, sesiapa pasukan terbaik berada di luar sana ada orang yang merancang untuk mengalahkan mereka. Semua pengurus berfikir 'sistem apa yang boleh saya mengalahkan mereka, apa yang pemain boleh mengalahkan mereka?' "

Liverpool FC akan kembali ke aksi Liga Perdana dengan perjalanan ke Norwich City pada hari Sabtu.

The Reds akan menentang Atletico Madrid dalam pusingan Liga Juara-Juara 16 pada hari Selasa 18 Februari.

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA