Tiada politik dalam bola sepak, tolong....



TIDAK ada tempat untuk politik dalam bola sepak.

Wawasan utama Fifa adalah untuk sukan ini bebas dari pengaruh politik.

Mantra yang dimajukan oleh FA Malaysia (FAM).

Pada masa ketika landskap politik negara berada dalam kekacauan, sekurang-kurangnya di sisi bola sepak, tidak akan berubah.

Presiden FAM Datuk Hamidin Amin menegaskan bahawa kewajipan badan negara untuk pasukan tetap tidak berubah.

"Saya dalam bola sepak ... bukan tempat saya untuk bercakap mengenai politik. Bagi saya ia mudah, siapa pun presiden, dia harus bertanggungjawab.

"Sekiranya berlaku sebarang perubahan, presiden baru adalah yang bertanggungjawab. Saya akan mengingatkan orang itu tugas-tugas yang datang dengan peranan, "katanya semalam.

Hamidin juga memberi amaran kepada pasukan M-League bahawa mereka mesti mematuhi Pelan Kawalan Ekonomi (ECP), memperkenalkan tahun ini untuk membasmi hutang dalam bola sepak tempatan.

"Saya telah mengingatkan pasukan supaya berhati-hati dengan perbelanjaan mereka. Terdapat beberapa pasukan yang berada dalam warna merah, dan mereka harus memberi tumpuan untuk menyelesaikan hutang mereka.

"Walaupun mereka mempunyai perjanjian dengan pemain dan pegawai yang mereka berhutang, mereka harus menghindari overspending

"Mereka perlu berusaha menyelesaikan hutang sehingga mereka hilang.

"Jika orang itu benar-benar pandai, apabila mereka mendapat belanjawan RM5 juta, mereka hanya perlu membelanjakan RM4.5 juta dan menyimpan selebihnya. Itulah yang harus dilakukan, "katanya.

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA