Dani Ceballos menghantar mesej terbuka kepada peminat Arsenal



Dani Ceballos telah mendedahkan mengapa dia memilih untuk tidak meninggalkan Arsenal dalam jendela perpindahan Januari.

Pemain tengah Sepanyol kini dipinjamkan di The Emirates dari Real Madrid dan dia memulakan musim dengan baik dengan beberapa pertunjukan yang menarik untuk Gunners di bawah Unai Emery.

Walau bagaimanapun, Ceballos secara beransur-ansur menurunkan perintah pecking di The Emirates, dan pemain berusia 23 tahun itu hanya bermain dalam 11 perlawanan Liga Perdana musim ini sebagai perkara yang berdiri.

Kekurangan masa bermainnya menyebabkan cadangan pada Januari bahawa dia boleh dalam perjalanan kembali ke Real Madrid lebih awal dari yang dirancang.

Walau bagaimanapun, pemain playmaker itu akhirnya tinggal di The Emirates untuk berjuang untuk tempatnya di bawah Mikel Arteta pada separuh kedua musim ini.

Kini, Ceballos telah membuktikan mengapa dia memilih untuk tidak meninggalkan The Emirates bulan lepas kerana dia memberi tumpuan untuk menikmati hujung musim ini dengan Gunners.

Bercakap dalam wawancara dengan Marca yang dipetik oleh Evening Standard, Ceballos berkata: "Saya tidak pernah mempunyai pasaran pemindahan yang tenang, baik pada musim panas maupun musim sejuk.

"Ia adalah satu tanda bahawa anda melakukan perkara-perkara yang cukup baik supaya ada pasukan yang berminat dengan anda.

"Tetapi saya juga menyukai kestabilan di sebuah kelab dan saya memutuskan untuk tinggal di Arsenal, kerana mereka menandatangani saya dan saya mahu memulihkan kepercayaan kerana saya fikir ia adalah masa untuk melangkah ke hadapan.

"Ia kelihatan konyol, tetapi peminat Arsenal mempunyai lagu yang didedikasikan untuk saya. Terdapat hanya tiga atau empat pemain dalam pasukan yang mempunyai lagu dan mereka telah berada di sana selama bertahun-tahun.

"Saya rasa sangat disayangi setiap kali saya bermain di Emirates."

Ceballos berharap akan terlibat apabila Arsenal kembali ke aksi Liga Perdana selepas rehat musim sejuk mereka dengan pertembungan di rumah menentang Newcastle United pada petang Ahad.

The Gunners kini berada di tangga ke-10 dalam jadual Liga Perdana Inggeris dan 10 mata teratas di tangga teratas.

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA