'Racism telah menang,' kata pemain pertahanan Chelsea, Rudiger



Pemain pertahanan Chelsea, Antonio Rudiger berkata, "perkauman telah memenangi" dan bahawa dia telah dijadikan "kambing hitam" selepas Tottenham Hotspur dan polis London mengatakan mereka tidak menemui bukti untuk menyokong dakwaannya yang disalahgunakan semasa perlawanan Liga Perdana pada Disember.

Rudiger terlibat dalam insiden di mana Son Heung-min dari Tottenham ditunjukkan kad merah dan menunjukkan tidak lama kemudian bahawa dia telah menjadi mangsa gerakan monyet dari bahagian rumah orang ramai.

Bagaimanapun, Spurs dan Polis Metropolitan mengatakan mereka tidak menemui bukti penyalahgunaan kaum.

"Perkauman telah menang. Para pelanggar selalu boleh kembali ke stadium, yang menunjukkan orang-orang ini telah menang, "Sky Sports memetik Rudiger sebagai berkata setelah Chelsea mengalahkan Tottenham 2-1 pada hari Sabtu.

Rudiger ditakluki oleh beberapa peminat Tottenham semasa perlawanan di Stamford Bridge.

"Mereka tidak pernah dihukum dan pada akhirnya, saya kambing hitam. Saya tidak akan berhenti, saya tidak akan berhenti menaikkan suara saya. Saya akan sentiasa meningkatkan suara saya, tetapi berhubung dengan ini, saya sendiri, "katanya.

"Ia bencana. Saya menjadi bapa Khamis lepas dan anda mula berfikir masyarakat tidak cukup jauh dalam memerangi perkauman sehingga anak-anak saya mungkin akan menderita juga. Jika tiada perubahan, jika anak-anak tidak mendapat pendidikan yang baik dan keibubapaan, kami akan kalah. "

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA