60 Pemain Muda Terbaik Dunia!

Adakah anda mengenali seorang pemuda bernama Lukman Hakim? Dia seorang penyerang skuad kebangsaan bawah 18-tahun yang sangat berbakat di Malaysia sehinggakan mendapat perhatian dunia. Dia juga telah mendapat tawaran bermain di kelab luar negara. Hari ini, Lukman Hakim telah disenaraikan antara 60 pemain muda berbakat terbaik dunia! Dalam senarai itu juga terdapat seorang pemain muda Barcelona iaitu Ansu Fati.



Bakat yang dijelmakan oleh Akademi Mokhtar Dahari (AMD), Gambang, Pahang itu disenaraikan sebaris dengan beberapa bintang muda yang menarik perhatian dunia ketika ini seperti Ansu Fati dan anak kepada bekas penyerang Chelsea, Andri Lucas Gudjohnsen.

Seorang lagi pemain dalam kalangan negara ASEAN turut disenaraikan oleh The Guardian adalah Suphanat Muenta yang merupakan penyerang Buriram United dan skuad kebangsaan Thailand.

Nampaknya, impak yang diberikan oleh Luqman Hakim ketika beraksi dalam saingan Kejuaraan AFC Bawah 16 Tahun (B-16) tahun lalu dan Kejuaraan AFF B-18 pada tahun ini mampu menarik perhatian portal di UK tersebut.

View image on Twitter

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA