SPAIN EL CLASICO NEW DATES!



Seperti kenyataan rasmi dikeluarkan oleh Real Madrid, pertembungan El Clasico antara Barca dan Real Madrid dan Barcelona telah dipindahkan ke 18 Disember 2019 dari asalnya pada 26 Oktober 2019.

Ini telah dilakukan berdasarkan bantahan baru-baru ini di Barcelona yang bertujuan menangkap 9 pemimpin Catalan. Mereka dipenjara pada hari Isnin dan yang mencetuskan beberapa protes di Catalonia.

Seperti beberapa sumber, para penunjuk perasaan ingin menggunakan pertempuran bertentangan tinggi sebagai medium untuk menyuarakan kebimbangan mereka kepada Dunia. Bagaimanapun, Persekutuan Bola Sepak Sepanyol telah mengenali potensi ancaman dan telah memindahkan tarikh hingga Disember, selepas persetujuan bersama antara kedua-dua gergasi ini.

Perlu diingat bahawa cadangan telah dibuat untuk menolak permainan untuk Bernabeu untuk tarikh yang dijadualkan asal tetapi kedua-dua kelab menolak tawaran itu. Keprihatinan Barcelona untuk kehilangan kelebihan rumah awal di saingan-saingan mereka adalah dapat difahami tetapi masih tidak jelas mengapa Real Madrid menentang tawaran itu.

Walaupun tidak banyak yang boleh dikatakan tentang semua ini, Barca masih boleh pergi dengan positif bahawa perlawanan pertama perlawanan yang sangat dinanti musim ini akan berada di rumah mereka dan mereka mungkin dapat menentang musuh mereka yang pahit dari sana .

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA