Peluang Kemenangan Lagi Buat ZII JIA



LEE Zii Jia mempunyai peluang untuk mencatat kemenangan kerjayanya yang kedua ke atas juara Olimpik, Chen Long apabila mereka beraksi di pusingan pembukaan Terbuka Denmark, yang bermula esok, di Odense.

Malaysia akan memenangi juara Olimpik Rio 2016 pada perlawanan tengah hari Rabu.

Zii Jia mengalahkan World No 5 pada Terbuka Indonesia pada Julai sebelum China membalas dendam dalam pertemuan kedua mereka musim ini di Terbuka China bulan lepas.

"Saya tidak sabar lagi bermain Chen Long dan saya berharap dapat membalas dendam saya selepas kekalahan di China. Ia akan menjadi sukar tetapi saya akan cuba melakukan yang terbaik untuk mengalahkan juara Olimpik yang memerintah, "kata Zii Jia.

The World No 15, yang merupakan pemain perseorangan lelaki ranking Malaysia, berpeluang memenangi semula sebagai bentuk Chen Long yang tidak menentu dan belum memenangi acara BWF World Tour setakat ini tahun ini.

Sekiranya Zii Jia mengatasi Chen Long, Malaysia akan menghadapi sama ada Kanta Tsuneyama atau Sameer Verma India untuk tempat suku akhir pada hari Khamis.

Peluang yang baik akan meningkatkan peluang Zii Jia untuk layak ke Final Tour Dunia di Guangzhou pada bulan Disember. Dia kini menduduki tempat ketujuh dalam senarai Race ke Guangzhou. Hanya pemain lapan teratas yang layak untuk acara akhir musim.

Dalam beregu lelaki, Goh V Shem-Tan Wee Kiong akan melawan juara dunia tiga kali, Mohammad Ahsan-Hendra Setiawan dari Indonesia pada Rabu dengan kemenangan pemenang Aaron Chia-Soh Wooi Yik atau Ong Yew Sin-Teo Ee Yi. pusingan kedua.

Di dalam beregu campuran, pemain suku keempat, Chan Peng Soon-Goh Liu Ying akan menghadapi Jepun Kohei Gondo-Ayane Kurihara dalam pusingan pertama manakala rakan sepasukan Tan Kian Meng-Lai Pei Jing ditarik ke Korea Selatan, Seung Jae-Yu Jung.


Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA