LEE ZII JIA - Jaguh Badminton


Image result for zii jia

Pelari NATIONAL Lee Zii Jia telah menetapkan dua sasarannya - memecah masuk ke peringkat 10 dunia dan menjinakkan Dunia No 1 Kento Momota dari Jepun.

Dunia Dunia No 16 telah mengambil skuad juara Olimpik berkuasa Chen Long dari China, bekas juara dunia Viktor Axelsen dari Denmark dan World No 2 Chou Tien Chen dari Taiwan.

Tetapi dia masih belum mendapat lebih baik dari Jepun. Malah, Zii Jia tidak pernah mengambil Momota untuk membuat keputusan dalam semua empat mesyuarat setakat ini.

Di peringkat suku akhir Terbuka Korea minggu lepas, pemain berusia 21 tahun itu mendekati kejohanan apabila mengetuai 14-10 di tempat kedua tetapi jatuh 21-15, 21-19.

Seperti yang diharapkan, Momota terus memenangi kejohanan itu - kali kelapan musim ini.

"Momota berada dalam kelasnya sendiri. Saya telah bermain dan kecewa beberapa pemain teratas namun saya belum datang ke mana-mana dekatnya, "kata Zii Jia semalam.

Jadi, apa yang menjadikan Momota begitu istimewa, terutamanya apabila dia lebih baik berbanding ketinggian Zii Jia dan dibina?

Zii Jia berkata: "Pertama, ia adalah stamina. Lelaki itu (Momota) boleh memainkan perhimpunan super lama untuk memakan lawannya. Perubahan kelajuannya adalah kelebihan yang besar ... begitu pula kemahirannya.

"Serangannya bukan senjata paling besar, tetapi saya masih menganggap dia pemain yang sempurna."

Zii, bagaimanapun, menegaskan bahawa dia bersedia menghadapi nama-nama besar, walaupun pada tahap awal pertandingan.

"Saya tidak faham tentang harus bertemu dengan pemain teratas sebelum inourtourism. Sekiranya saya mahu menjadi pemain teratas 10, saya tidak mempunyai pilihan selain melawan dan cuba mengganggu mereka, "" Saya hanya perlu mengurangkan kesilapan saya dan itulah yang saya lakukan sekarang di hadapan Denmark ( Okt 15-20) dan Perancis (22-27 Okt) membuka, "kata Zii Jia, yang akan bertemu Chen Long sekali lagi - kali ini dalam pusingan pertama Terbuka Denmark.

Zii Jia, yang mengalahkan Chen Long di Terbuka Indonesia pada bulan Julai, mengambil pemain China itu untuk perlawanan penentuan sebelum kalah 16-21, 21-12, 23-21 pada pusingan pertama Terbuka China bulan lepas.

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA