Nasib Man City di Champions League



Manchester City tidak akan memenangi Liga Juara-juara musim ini kecuali jika mereka menjadi lebih fokus di depan gawang, kata pengurus Pep Guardiola, selepas pasukannya menang 2-0 di Liga Perdana di Crystal Palace pada hujung minggu.

Gabriel Jesus dan David Silva berdepan sasaran apabila City mendapatkan kemenangan yang selesa di Selhurst Park pada hari Sabtu, membolehkan pasukan kedua ditempatkan Guardiola untuk menutup jurang kepada para pemimpin Liverpool ke enam mata.

Matlamat Yesus terhadap Palace adalah ke-50 Brazil untuk City tetapi Guardiola menegaskan bahawa pemain berusia 22 tahun itu juga telah melewatkan beberapa peluang semasa perlawanan.

"(Jesus) sangat muda," kata Guardiola kepada wartawan. "Kami terlepas banyak peluang. Kita perlu klinikal. Apabila orang bercakap mengenai Liga Juara-Juara menjadi sasaran, kami masih belum bersedia ... kami masih boleh memperbaiki. "

City mengetuai carta pemarkahan liga dengan 29 gol musim ini, tujuh lagi daripada Liverpool, dan meskipun kritikannya, Guardiola berkata dia gembira dengan ke depan.

Yesus digubal untuk memulakan perlawanan Istana di tempat pemain antarabangsa Argentina, Sergio Aguero, yang terlibat dalam kemalangan kereta kecil dalam perjalanan ke latihan pada hari Rabu.

"Untuk bersaing dengan Sergio mungkin perkara yang paling sukar ... tetapi Gabriel sangat tenang," kata Guardiola. "Setiap sesi latihan dia bertarung seperti haiwan tetapi dia boleh bertambah baik."

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA