SEPARUH AKHIR PIALA MALAYSIA 2019



Peminat Liga Malaysia pasti tertunggu-tunggu dengan perlawanan malam esok yang bakal disajikan oleh 4 kelab gergasi di Malaysia. JDT, SELANGOR, KEDAH, PAHANG akan berentap bagi perlawanan Separuh Akhir Piala Malaysia 2019.






Dua perlawanan ini akan menentukan siapa yang layak berlawan di pentas final pada tahun ini. Dua perlawanan terakhir ini akan dimainkan di Stadium Darul Makmur, Pahang (Pahang vs Kedah) dan juga di Stadium Shah Alam, Selangor, (Selangor vs JDT).

Tahukah anda? keempat-empat kelab ini adalah empat kelab teratas bagi saingan Liga Super 2019. Kedah ditempat ke-4, Selangor ke-3, Pahang-2, manakala JDT muncul sebagai Juara Liga Super buat kali ke-6 berturut-turut. Ini membuktikan bahawa saingan separuh akhir Piala Malaysia akan menjadi sangat meriah dan mendebarkan bagi semua peminat Bola Sepak Malaysia!

Bagi perlawanan separuh akhir pertama tempoh hari, keputusan menunjukkan kesemua pasukan ingin melayakkan diri ke final. Keputusan tempoh hari : JDT 2 - 1 SELANGOR, KEDAH 3 - 3 PAHANG. Nampaknya kesemua pasukan masih lagi mampu mengubah kedudukan masing-masing dan muncul juara bagi edisi Piala Malaysia kali ini.

TAHUKAH ANDA?

Piala Malaysia merupakan satu kejohanan bola sepak yang berprestij di Malaysia. Piala Malaysia juga antara kejohanan yang tertua di rantau Asia yang dipertandingkan setiap tahun dibawah kelolaan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).

Piala Malaysia terlebih dahulu dikenali sebagai Piala Malaya yang mula dipertandingkan pada awal 1920. Piala Malaysia sekali lagi bertukar nama kepada Piala HMS Malaya pada tahun 1933 sempena nama kapal perang HMS Malaya.

Pada 1967 barulah nama Piala Malaysia diperkenalkan dan ia kekal hingga kini.

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA