Kylian Mbappe




Kylian Mbappe akan bermula atau menjadi pemain impak untuk Paris St Germain tetapi dia tidak akan bermain sepanjang 90 minit pada perlawanan Liga Juara-Juara Selasa menentang Kelab Brugge, kata jurulatih Thomas Tuchel pada hari Isnin.

Pemenang Piala Dunia berusia 20 tahun itu telah terlibat dalam tindakan terhad musim ini kerana kecederaan paha dan kembali ke kecergasan penuh masih dipantau oleh kelab.

"Saya rasa 90 minit terlalu banyak untuk Kylian Mbappe. Ia sama untuk Edi (Edison Cavani), "kata Tuchel dalam sidang media sebelum perlawanan.

Penyerang Uruguay berusia 32 tahun PSG telah berjuang dengan masalah pinggul musim ini dan bermain dengan lancar.

Ditanya mengenai pemilihan pasukan, Tuchel berkata: "Saya mempunyai beberapa idea, ada banyak yang berlaku di kepala saya. Tetapi saya belum lagi mengenal pasti permulaan 11.

"Saya sangat gembira kerana Kylian dan Edi kembali. Mereka keluar untuk masa yang lama. "

PSG akan tanpa Neymar, yang cedera ketika bermain untuk Brazil di Singapura minggu lalu, Julian Draxler dan bekas pemain tengah Everton, Idrissa Gana Gueye untuk perlawanan Kumpulan A di Belgium.

"Kami akan kehilangan banyak Idrissa, dia telah membawa sesuatu yang luar biasa kepada pasukan kami. Tetapi Ander Herrera dan Pablo Sarabia adalah pengganti yang mampu di peringkat ini. Saya belum membuat keputusan sama ada bermain dua atau tiga di tengah, "kata Tuchel.

PSG boleh mengambil langkah gergasi ke arah kelayakan dengan kemenangan jauh untuk mengekalkan 100 peratus mereka di Group A.

Sebelum kempen bermula, Brugge dilihat sebagai anak lelaki yang mencengkam kumpulan tetapi berada di tempat kedua, di hadapan Real Madrid dan Galatasaray.

"Saya tidak berpangkat lawan mengikut kesukaran. Ia adalah Liga Juara-Juara. Tidak ada yang mudah dalam pertandingan ini. Ia akan menjadi perjuangan besar, "tambah Tuchel.

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA