SUKAN SEA 2019 - BOLA SEPAK





Malaysia telah diberikan cabaran kumpulan seperti yang ditunjukkan di dalam jadual tersebut dalam saingan Sukan SEA Filipina.

Malaysia ditempatkan dengan tuan rumah Filipina, Myanmar, Kemboja dan Timor Leste di Kumpulan A.

Juara bertahan Thailand disusun dalam Kumpulan B dengan Indonesia, Vietnam, Singapura, Brunei dan Laos.

Dua pasukan teratas dari setiap kumpulan akan layak ke separuh akhir.

Pertandingan bola sepak adalah pertandingan peringkat umur yang terdiri daripada pasukan Under-22, yang boleh meletakkan dua pemain lebihan.

Ia bermula pada 26 Nov, empat hari sebelum upacara pembukaan Sukan Sea di Filipina. Permainan dwitahunan berakhir pada 11 Disember.

Dalam edisi KL 2017, Malaysia tewas 1-0 oleh Thailand pada perlawanan akhir.

Ia juga akan menjadi Sukan SEA kelima Ong Kim Swee sebagai jurulatih pemuda kebangsaan.

Mengulas mengenai keputusan seri yang diadakan di Manila hari ini, Kim Swee berkata: "Di atas kertas, kami mempunyai peluang yang baik untuk mencapai separuh akhir.

"Bagaimanapun, kami tidak boleh mengambil pasukan lain dalam kumpulan kami dengan ringan memandangkan setiap pasukan boleh memasukkan dua pemain lebihan. Ketetapan baru ini akan memberikan kelebihan Filipina dan yang lain.

"Kami akan mengambil setiap perlawanan pada satu masa dan menumpukan pada mencapai separuh akhir. Saya tidak memikirkan untuk memenangi pingat emas lagi.

"Sudah tentu, memenangi pingat adalah sasaran kami tetapi kami mahu memberi tumpuan kepada perlawanan kumpulan kami terlebih dahulu," kata Kim Swee.

Dalam pertandingan wanita, Malaysia berada di Kumpulan A dengan Filipina dan Myanmar manakala Vietnam, Thailand dan Indonesia membentuk Kumpulan B.

Image result for kim swee

Image result for sea games 2019 football

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA