WALES injury update - Rugby World Cup



Jurulatih Wales Warren Gatland telah menamakan XV permulaan yang sama yang mengalahkan Australia pada suku akhir Ahad menentang Perancis di Oita.

Wales menerima rangsangan kecederaan triple dengan Dan Biggar, Jonathan Davies dan George North semua lulus sesuai untuk lapan perlawanan terakhir.

Pemain separuh akhir Biggar mengalami kecederaan kepala apabila bertembung dengan rakan sepasukannya, Liam Williams dalam kemenangan 29-17 ke atas Fiji pada Rabu lepas tetapi telah melalui protokol kecederaan kepala untuk menghadapi Perancis.

Center Davies meninggalkan padang dengan kecederaan lutut dalam perlawanan yang sama, manakala sayap utara telah mengalami pergelangan kaki yang sakit.

Terdapat dua perubahan di bangku simpanan dari perlawanan Australia, yang menyandarkan Rhys Carre menggantikan Nicky Smith dan Adam Beard yang menawarkan sandaran berturut-turut di tempat penyerang Aaron Shingler.

Alun Wyn Jones, Jonathan Davies dan George North semuanya memulakan kekalahan 9-8 oleh Perancis pada separuh akhir Piala Dunia Ragbi 2011. Pembantu Wales Wales, Stephen Jones juga bermain dalam perlawanan itu.

Kapten Jones akan memainkan pertandingan ujian ke-141 untuk Wales dan Lions British & Ireland untuk menyamakan kedudukan Brian O'Driscoll. Hanya Richie McCaw (148) dan Sergio Parisse (142) telah memainkan lebih banyak perlawanan ujian.


Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA