Peluang Syamer Kembali Menyerlah



Syamer Kutty Abba berharap final Piala Malaysia akan menjadi pendorong untuk memulihkan kerjaya beliau.

Pemain tengah berusia 22 tahun itu, yang mempunyai musim yang gemilang dengan Johor Darul Ta'zim (JDT) dan pasukan kebangsaan, berkata kelayakan untuk perlawanan akhir itu memberi beliau motivasi baru untuk maju.

Dan Syamer boleh memainkan peranan pada hari Sabtu apabila Harimau Selatan mengambil Kedah di Stadium Nasional di Bukit Jalil.

Rakyat Pulau Pinang telah dikritik kerana persembahannya dengan Harimau Malaya dalam kualifikasi Piala Dunia 2022 Piala Dunia 2022 dan telah digunakan dengan kerap oleh kelabnya.

Tetapi Syamer mengambil semua langkahnya ketika dia percaya apa yang sedang dilaluinya pada masa ini akan menjadikannya pemain yang lebih baik.

"Saya akan dikritik dan disalahgunakan pada masa-masa tetapi itu tidak akan membawa saya turun. Saya berada di dalam permainan ini atas alasan.

"Saya tahu apa yang saya mampu, tetapi saya perlu belajar untuk menjadi lebih baik.

"Tiada siapa yang bergerak maju tanpa belajar. Saya bersabar untuk memastikan bahawa saya mempunyai kerjaya yang baik di hadapan saya. "

Syamer berkata Kedah adalah pasukan yang berbahaya walaupun mereka sedang dalam proses membina semula.

"Memenangi Piala FA sehingga mengatakan sesuatu tentang mereka. Mereka adalah bahagian atas, atas.

"Mereka telah melakukannya dengan baik pada tahun ini dan satu perkara yang membezakan mereka daripada yang lain adalah sikap mereka yang tidak pernah berkata-mati. Mereka bertarung hingga akhir.

"Saya yakin ia akan menjadi perlawanan akhir yang baik."

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA