SUKAN SEA - B-BOY




Pakar tarian 'B-Boys', Sam Jee Lek, lebih dikenali dengan nama panggungnya, Lego Sam, penuh dengan keyakinan menjelang Sukan Sea Filipina.

Jee Lek telah menempah nama sejak menamatkan ke-20 dari lebih 90 kanak-kanak lelaki di Kejohanan Dunia Terbuka di Nanjing pada bulan Jun.

Pemain berusia 24 tahun itu merupakan salah satu daripada lima orang Asia dan satu-satunya dalam Asia Tenggara dalam pendahulu teratas 20, yang membuatnya menjadi pilihan untuk misi mendapatkan emas di Sukan Sea pada 30 Nov-11 Dis.

Pemuda kelahiran Mantin itu percaya dia berada di landasan yang betul sebelum bertanding di pertandingan dua tahun sekali itu.

"Saya berasa yakin pada masa ini. Saya telah bertanding sejak Jun di banyak negara (Belgium, Vietnam, Jepun, Singapura dan China) dan telah memenangi banyak acara.

"Saya fikir saya mempunyai pengalaman dan saya benar-benar bersedia untuk Sukan Sea. Saya menantikannya.

"Indonesia dan Thailand mempunyai b-lelaki yang paling kuat, mungkin Filipina juga, tetapi saya yakin dapat memenangi emas untuk Malaysia."

Image result for sukan sea philippines

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA