IRONMAN MALAYSIA!



2019 IRONMAN Malaysia dan IRONMAN 70.3 Langkawi, salah satu acara triathlon yang memenangi anugerah negara ini membuka pintu kepada para peserta yang berminat yang berupaya menahan ketahanan fizikal mereka dalam ujian di tengah-tengah latar belakang yang indah namun mencabar Langkawi.

IRONMAN Malaysia telah menjadi tonggak dari adegan sukan Asia sejak tahun 2000, mengutip beberapa penghargaan seperti Anugerah Pilihan Athlete untuk Keseluruhan Pengalaman Berenang (2018), serta Perayaan Pasca Rasuah Terbaik selama tiga tahun berturut-turut (2018, 2017, 2016). IRONMAN Malaysia juga diberikan dengan 2018 Ratu Triathlon Terbaik di Asia oleh AsiaTri.com, kerana acara itu terus mengukuhkan kehadirannya di Asia.

Kolam atlet untuk IRONMAN Malaysia dan IRONMAN 70.3 Langkawi melihat sejumlah 35% rakyat Malaysia, dengan 2,500 atlet berdaftar dan mengira. Ini menjadikan Malaysia di peringkat tertinggi sebagai negara dengan bilangan atlet tertinggi, berbanding 12% penyertaan Malaysia pada tahun 2014. Yang menyaksikan lebih dari 1,400 atlet yang mengambil langkah permulaan.

Titik jualan utama untuk 2019 IRONMAN Malaysia dan IRONMAN 70.3 Langkawi akan menjadi tempat Pulau Langkawi itu sendiri.

Kursus ini bermula di pantai berpasir putih Pantai Kok, dan dengan pantas diikuti dengan kursus basikal dua gelung yang mengetuai Pantai Kok, ke arah bukit-bukit Datai dan pinggir bandar Kuah.

Para peserta tidak lama lagi akan mempersiapkan diri untuk bahagian akhir acara tersebut, termasuk kursus berbilang lapis di sepanjang laluan indah Lapangan Terbang Antarabangsa Langkawi, menuju ke garisan penamat di pantai Cenang yang menakjubkan.

Jika keindahan Langkawi tidak mencukupi untuk membangkitkan minat para peserta, mungkin triatlet yang berminat akan melihat mata mereka untuk sesuatu yang lebih besar.

Terdapat sejumlah 110 slot yang layak untuk kedua-dua Kejuaraan Dunia 2020 IRONMAN di Kailua-Kona di Hawaii dan 2020 IRONMAN 70.3 Kejohanan Dunia di Taupo, New Zealand melalui acara kelayakan IRONMAN ini.

Tahun ini, triatlet wanita dapat menikmati lebih banyak sokongan sebagai IRONMAN 70.3 Langkawi adalah salah satu daripada beberapa acara pilihan untuk menerima tambahan 25 slot untuk 2020 IRONMAN 70.3 World Championship di Taupo, sebagai sebahagian daripada Women for Tri. Inisiatif ini adalah program di bawah Yayasan IRONMAN untuk mengalu-alukan dan memperkuat triathlet wanita baru untuk menjadi sebahagian daripada pertumbuhan berterusan sukan dalam persaingan peringkat tinggi.

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA