Aidil percaya pada Harimau Malaya



Pemain kebangsaan Aidil Zafuan Radzak berharap pasukan kebangsaan dapat mencapai kejayaan besar tahun ini.

Pemain tengah berusia 33 tahun itu percaya pasukan kebangsaan mempunyai tembakan untuk membuat sejarah dalam kempen sebelum Piala Dunia.

Malaysia, yang kedua dalam Kumpulan G dengan sembilan mata selepas lima perlawanan, akan melengkapkan kempen kelayakan mereka menentang Emiriyah Arab Bersatu (26 Mac), Vietnam (31 Mac) dan Thailand (9 Jun).

Pemenang lapan kumpulan dan empat pelari terbaik akan maju ke peringkat seterusnya dalam 2022 kualifikasi Piala Dunia dan juga memperoleh tempat ke Piala Asia 2023 automatik.

Aidil, yang memperoleh 87 pukulan dan menjaringkan tiga gol untuk Malaysia, berkata: "Pasukan kebangsaan berakhir tahun lalu pada tahap yang tinggi, dan ia disebabkan oleh semangat juang.

"Jadi, jika pasukan itu dapat terus berkhidmat dengan baik, saya percaya tiada apa yang mustahil.

"Saya rasa kita boleh memenangi beberapa perlawanan dan pergi jauh. Bagi saya, saya berada dalam keadaan baik dan tidak membawa kecederaan, "kata Aidil, yang berada di Dubai dengan JDT untuk pra-musim mereka.

Mengenai harapannya dengan JDT, Aidil berkata: "Saya tidak mempunyai harapan khas untuk musim ini. Saya akan melakukan yang terbaik untuk kelab ini.

"Ia sangat baik walaupun dalam pra-musim terima kasih kepada bos kami (pemilik JDT Tunku Ismail Sultan Ibrahim)," katanya.

JDT telah mencipta persembahan cemerlang dalam perlawanan persahabatan di Dubai.

Mereka telah mencatat tiga kemenangan selepas empat persahabatan di atas UAE di Dibba Al-Fujairah (1-0), Turkmenistan (2-1) dan Slovakia MSK Zilina (2-1).

Kekalahan mereka hanya kepada kelab Latvian FC Riga (2-0) dalam persahabatan mereka yang pertama.

JDT menggunakan tugas untuk bersedia untuk kedua-dua M-League dan Liga Juara-Juara AFC (ACL).

Juara Liga Super yang bertahan berada di Group G di ACL dengan Vissel Kobe, Korea Selatan Suwon Samsung Bluewings dan Guangzhou Evergrande di China.

Mereka akan membuka kempen mereka terhadap Vissel yang diketuai Andres Iniesta di Kobe pada 12 Feb.

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA