Erling Haaland mendedahkan mengapa dia memilih Borussia Dortmund dan bukan Manchester United



Manchester United tewas dalam perlumbaan untuk tandatangan Erling Haaland kepada Borussia Dortmund dan penyerang muda itu mendedahkan bahawa rancangan itu dibuat oleh kelab Jerman untuknya. Pemain berusia 19 tahun itu menjadi salah satu bakat paling dicari dalam bola sepak dunia selepas mengeksploitasi golnya untuk Red Bull Salzburg di Bundesliga Austria dan Liga Juara-Juara.

The Norwegian telah menjaringkan 28 kali hanya dalam 22 perlawanan musim ini, termasuk lapan gol dalam enam pertandingan Liga Juara-Juara, memperoleh sendiri perpindahan ke kelab yang lebih besar. Kelab itu ternyata Dortmund, yang membuat penandatanganan hanya £ 18 juta, walaupun Manchester United sangat berminat untuk menandatanganinya sebelum Jerman.

The Red Devils dianggap mempunyai kelebihan dalam perlumbaan untuk penyerang sebagai pengurus Ole Gunnar Solskjaer telah bekerja dengannya di Molde, tetapi jelas tidak cukup untuk menariknya ke Old Trafford.

Haaland kini telah menjelaskan bahawa ia adalah wawasan yang jelas bahawa Dortmund mempunyai kerjaya beliau yang membuat perbezaan ketika dia membuat keputusannya. 'Kelab itu berkata secara langsung: "kami memerlukan anda di depan. Kami suka gaya bermain anda dan kami mahu mempunyai anda di sini, "'Haaland memberitahu BVB.TV, melalui Bundesliga.com.

'Saya suka bagaimana mereka bercakap dengan saya dan itulah yang mencetuskan saya. Itulah ketika saya merasakan bahawa saya dan Dortmund adalah perlawanan yang baik. '

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA