Mbappe: 'Bukan masa yang sesuai' untuk perbincangan kontrak



KYLIAN MBAPPE telah mengelakkan soalan mengenai rundingan kontraknya dengan Paris Saint-Germain, menegaskan "bukan masa yang sesuai untuk membuat beberapa gelombang".

Mbappe banyak dikaitkan dengan perpindahan ke raksasa La Liga Real Madrid, di mana pelatih kepala dan rakan sepasukan Zinedine Zidane tidak membuat rahsia kekagumannya terhadap bintang berusia 21 tahun itu.

Pengarah sukan PSG Leonardo sebelum ini mendedahkan ceramah mengenai kontrak baru yang sedang berjalan, dengan perjanjian semasa Mbappe berjalan hingga akhir musim 2021-22.

Ditanya mengenai masa depannya selepas kekalahan suku akhir Coupe de la Ligue 6-1, Saint-Etienne pada Rabu, Mbappe memberitahu pemberita: "Saya sudah bersedia untuk bermain bola sepak terlebih dahulu. Kerana kita pada bulan Januari.

"Kami memulakan pecut akhir, di mana kami boleh bersaing untuk trofi. Saya fikir ia bukan masa yang sesuai untuk membuat gelombang.

"Kelab ini tenang, tenang, semua orang berjalan dalam arah yang sama, jadi membicarakan perkara luaran padang tidak akan realistik atau baik."

Mbappe berada pada sasaran menentang 10 pemain Saint-Etienne ketika PSG melaju ke babak semifinal berkat hatrik Mauro Icardi.

PSG mendahului 3-0 pada separuh masa melalui gol Icardi, Neymar dan Jessy Moulin sendiri, dan tuan rumah mengekalkan dominasi mereka dalam 45 minit kedua.

Mbappe membantu Icardi melengkapkan hatinya dengan sepasang atlet sebelum pemain itu kembali memihak dengan menubuhkan pemain Perancis pada minit ke-67 - Yohan Cabaye dari Saint-Etienne menjaringkan empat bulan kemudian.

Mengenai hubungan antara Mbappe dan Icardi, yang dipinjam dari pakaian Serie A Inter, jurulatih PSG Thomas Tuchel berkata: "Saya tidak tahu jika mereka mencapai tahap yang lain tetapi saya tahu mereka suka bermain bersama.

"Mereka bermain empat dengan kesulitan besar terutamanya Kylian dan Mauro. Ia jelas dan perlu. Jika anda bermain dengan empat penyerang, ia perlu memastikan mereka berada di padang. Mereka cuba untuk meletakkan satu sama lain dalam keadaan terbaik. Mereka memberi bola untuk membantu atau mencari seorang lelaki dalam kedudukan yang lebih baik.

"Mereka berjaya malam ini. Kami banyak bercakap tentang empat penyerang tetapi anda tahu bahawa untuk saya semua tentang pasukan, kita perlu bermain sebagai pasukan dengan 11 pemain. Itulah bola sepak. "

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA