Christian Eriksen mendarat di Itali untuk rawatan bersama Inter Milan



Pemain tengah Tottenham, Christian Eriksen sedang dalam perjalanan ke Inter Milan, ketika dia mendarat di Itali pada hari Isnin pagi sebelum menjalani latihan dengan pasukan Serie A.

Pemain berusia 27 tahun itu dijangka melengkapkan perpindahan £ 16.8 juta ke Itali yang dapat melihatnya memperoleh sehingga £ 320,000 seminggu.

Ketua Pegawai Eksekutif Inter Milan, Giuseppe Marotta berkata: "Anda semua tahu bahawa kami sedang berunding dengan Tottenham, saya optimis dan saya berharap segala-galanya dapat diselesaikan dengan cepat kerana pasaran ditutup pada hari Jumaat dan kami berharap dapat menyelesaikan rundingan dalam beberapa hari mendatang."

Eriksen telah membuat 305 penampilan semasa musim enam tahun setengah di London utara, menjaringkan 69 gol dan memberikan 89 bantuan.

Barcelona membuat pertanyaan untuk Eriksen pada hari Khamis tetapi gagal menindaklanjuti tawaran.

Pemain antarabangsa Denmark itu akan menjadi penandatangan ketiga Inter yang dibuat dari Liga Perdana Inggeris bulan ini, yang telah membawa Ashley Young dari Manchester United dan Victor Moses dari Chelsea.

Inter kini kedua di Serie A, di belakang pemimpin Juventus, dan pengurus Antonio Conte mempunyai cita-cita besar untuk memenangi Scudetto.

Jurulatih Tottenham, Jose Mourinho mengkritik Inter Milan untuk mengejar Eriksen selepas dia tersingkir dari Piala FA ke pusingan kalah mati 1-1 dengan Southampton pada hari Sabtu.

Eriksen mengembara bersama rakan sepasukannya ke St Mary tetapi peninggalannya dari skuad Mourinho menandakan dia mungkin telah bermain permainan terakhir untuk kelab itu menentang Norwich pada pertengahan minggu.

Mourinho berkata: "Anda boleh membaca apa yang ingin anda baca. Saya tidak mahu mengatakan apa-apa.

"Saya hanya ingin mengatakan bahawa keadaan ini tidak sepatutnya berlaku pada 25 Januari, dan itu bukan kesalahan Tottenham bahawa pada 25 Januari kita berada dalam keadaan ini.

"Satu-satunya perkara yang boleh saya katakan ialah, Eriksen, sejak saya tiba, telah berkelakuan dengan cara yang sangat profesional dengan saya dan dengan pasukan.

"Tottenham adalah yang terakhir untuk dipersalahkan dalam situasi ini tetapi pada 25 Januari dalam situasi seperti ini tidak baik."

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA